Land Cruiser je najdugovječniji model u ponudi poznatog japanskog proizvođača, i vjerovatno, model koji najduže traje, a traje još od 1951. Ako je Corolla proizvedena u najvećem broju primjeraka, tada je Land Cruiser najstariji i najrasprostranjeniji, dostupan u više od 190 zemalja svijeta.

Tokom godina, bez obrzira na generaciju kojoj pripada, Land Cruiser je bio i ostao prepoznatljiv, a njegove vrijednosti, unatoč godinama nepromijenjene. Tako se uz Land Cruiser vezuju epiteti: neuništiv, nezaustavljiv… i sve drugo, samo ne nepokretan, jer stiže tamo gdje drugi ne mogu.

U čemu je tajna? Nema tajne: marljiv rad i dobra konstrukcija.

Poznato je koliko su japanski radnici posvećeni svom poslu, i obavljaju ga vrhunski – od čistača sa metlom, do inženjera udubljenog u proračune. Zato su njihovi proizvodi kvalitetni i pouzdani – bez obzira o čemu se radi, Japanci imaju sasvim drugačiji pristup radu, poslu i filozofiji.

A konstrukcija? Toyota Land Cruiser je klasične građe, rekli bi: body on frame, ili karoserija na okviru. Takvih je danas malo, a oni koji su „takvi“, uvijek se ističu. Da pojednostavimo, Land Cruiser je građen slično kao kamion, jer motor, mjenjač i karoseriju nosi čelični okvir. Proizvođači SUV vozila, često se hvale kako je njihova karoserija čvrsta i ponekad iznose podatke o torzionim momentima (otpornost na uvijanje). Kod vozila koja imaju čelični okvir, čvrstoća je nešto što se podrazumijeva. Dakle, Toyota Land Cruiser, po definiciji ne spada u SUV vozila (iako je često tamo trpaju), već pravo terensko vozilo, kakvih je sve manje. Kao potvrda kvaliteta i sposobnosti, najbolje govori činjenica da je upravo Land Cruiser prvi izbor snaga NATO-a.

Spoljni izgled Land Crusera se ne hvali estetikom, već jednostavnošću i praktičnošću. Gledano s boka, ovo vozilo izgleda „kutijasto“ – prednji manji dio gdje je smješten motor i stražnji, veći i visočiji, predviđen za putnike i prtljag. Ipak grafika svjetlosnih baterija je zanimljiva, pogotovo stražnjih, za koje se može reći da su lijepa. Poklopac motora je zanimljivo profilisan, pa je centralni dio uvučen, ili spušten, što poboljšava pregednost prilikom manevrisanja. Naravno, primijetićete da ovaj automobil ima neobično velike vanjske retrovizore, čija se ogledala dodatno podešavaju prilikom vožnje unatrag. Konstruktori su se potrudili da vozač ima zaista dobar pregled i naprijed i straga, a ako tome dodamo i senzore i kameru, tada parkiranje postaje veoma jednostavno. Naime, unatoč dimenzijama, Land Cruiser ima dobre manevarske sposobnosti i može se okrenuti na krugu manjem od 12 m.

Unutrašnjost je prvenstveno prostrana. Naime, ovaj autmobil je jedan od onih u koji se penjete, zbog čega ima i veliki bočni prag cijelom dužinom, koji će olakšati ulazak i izlazak. Podnica je dosta visoka, a sa unutrašnje strane su gumene obloge koje štite od prljanja, mogu se lako skinuti i po potrebi oprati.

Sjedišta su udobna i ugodno profilisana, a podešavaju se elektromotorima. Obložena su kožom, a opremljena grijanjem i ventilacijom. Vozačeva pozicija za upravljačem je veoma dobra, visoka, i pruža dobar pregled. Volan se, kada je motor ugašen, uvlači, kako bi vozač mogao lakše ući i izaći. Također, moramo primijetiti da i vozač i suvozač na raspolaganju imaju po dvije ručke po jednu iznad vrata i po jednu sa unutrašnje strane „A“ nosača.

Sjedišta u drugom redu, su također udobna i dovoljno odmaknuta, tako da putnicima neće biti tijesno, bez obzira na njihov rast i stas. Lijevo i desno sjedište se može pohvaliti grijanjem, kao i trećom zonom klima uređaja, kojom se može upravljati komandama smještenim na konzolu između naslona prednjih sjedišta.

Iza drugog reda sjedišta, smješten je i treći red sa dva sjedišta. Ova sjedišta su sklopiva, sklapaju se u podnicu prtljažnika jednostavnim pritiskom na dugmad, smještenim u štok vrata prtljažnika. Ova sjedišta, iako obložena kožom, nisu predviđena za duža putovanja, pogotovo ne za osobe visokog stasa, jer prostora za noge nema.

Prtljažnik je u skladu sa očekivanjima. Sa rasklopljenim trećim redom sjedišta, zapremina prtljažnika je svega 120 l, iako, u „normalnim uslovima“, kada je treći red sjdišta sklopljen u podnicu, njegova zapremina je solidnih 640 l (do visine prozora).

Naravno, i drugi red sjedišta se može po potrebi sklopiti i prtljažnik gotovo udvostručiti na 1.270 l (do visine prozora), a ako takav prostor natrpamo do vrha, tada možemo računati na gotovo 2 m3 tovarnog prostora.

Vrata prtljažnika se otvaraju bočno, oko vertikalne ose, zbog čega je iza automobila potrebno mnogo prostora, a poklopac prtljažnika ne služi kao kišobran. Ipak, takvo rješenje nije nepraktično jer se prozor može otvoriti kao poklopac.

Ipak, ovaj automobil je proizveden više za vožnju, a manje za gledanje. Zato se u vožnji ponaša upravo onako kako treba i kako očekujemo. Veliki točkovi, gume visokog profila, relativno mekano podešen ovjes dugog hoda, visok klirens i veliko međuosovinsko rastojanje jasno daju do znanja da ovaj automobil može ponuditi udobnost u gotovo svim uslovima vožnje.

Na autoputu i asfaltiranoj cesti Land Cruiser se može voziti gotovo bešumno, a ako ste pažljivi, na otvorenoj cesti možete ostvariti tvornički deklarisanu (prosječnu) potrošnju goriva. Na autoputu vam može zasmetati nešto viša potrošnja goriva, ali i maksimalna brzina koja dostiže 175 km/h. Pri tome, automatski 6-stepeni mjenjač, glatko mijenja stepene prenosa.

Međutim, na makadamu, Land Cruiser opravdava svoj naziv i zaista krstari zemljom. Vožnja po makadamu izgleda kao vožnja „običnim“ automobilom po asfaltu. Zapitali smo se na makadamu: „Zašto svi voze tako sporo?“ jer u Land Cruiseru nema poskakivanja, čak ni buke…

Kako uslovi vožnje postaju teži, tako Land Cruiser pruža rješenja. Za vožnju na uzbrdici/nizbrdici, tu su sistemi kao što su HAC i DAC, ali i nešto mnogo značajnije.

Naime, uz ručicu mjenjača postavljena je tabla sa komandama koje se odnose na pogonski sistem. Tako je moguće, u skladu sa potrebama/težinom uslova vožnje, blokirati stražnji i centralni diferencijal, i redukovati prenosni odnos. Drugačije rečeno, gotovo da nema prepreke koju ovaj automobil ne može savladati.

Tvornički podaci tvrde da je napadni ugao 31°, silazni ugao 25°, ugao rampe 22°, da može savladati uspon od 42°, bočni nagib od 42°, te vodenu prepreku dubine do 700 mm.

Zbog velikih dimenzija, i mase, ovaj automobil nije štedljiv. Tvornički podaci navode prosječnu potrošnju od 7,4 l/km, što se u realnosti može ostvariti uz mnogo pažnje na otvorenoj cesti, dok prema našm mjerenjima potrošnja iznosi 9,5 – 10 l/100 km.

Očigledno, konstruktori su prije svega željeli stvoriti automobil za vožnju, koji može prevaliti velike razdaljine, savladati različite prepreke i pri tome putnicima pružiti udobnost i zadovoljsvo, jer Land Cruiser je automobil koji može trajati godinama.

Ono što ne možete odabrati je pogonski agregat, jer se ovaj model nudi samo sa četverocilindričnim turbodizelskim motorom radne zapremine 2.755 ccm, sa četiri ventila po cilindru, turbopunjačem promjenljive geometrije, intercoolerom  i common-rail sistemom, sa 177 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Proizvođač navodi da ovaj motor u atmosferu emituje 194 g/km CO2, 49,3 mg/km NOx, 1,13 mg/km krutih čestica, te da stvara buku od 72,5 dB(A).

Naravno, sve to ima i svoju cijenu. Osvni model Land Cruisera sa 5 vrata i opremom Active, može se nabaviti po akcijskoj cijeni od 83.300 KM. Bogatije opremljen automobil, sa paketom opreme Limited, se također akcijski, može nabaviti za 102.880 KM (redovna cijena je 110.690 KM). Bogato  opremljen Land Cruiser, kao na testu, dobija se u zamjenu za 131.86 km (testni model 133.815 KM), a na vrhu ponude je paket opreme Premium, za kojeg treba izdvojiti više od 150 hiljada KM.

Za one kojima je potrebno manje prostora, ovaj model se može nabaviti i u izvedbi sa troje vrata.

Oprema –

Sigurnost:

– ABS sistem protiv blokiranja točkova
– BA (Brake assistance) Pomoć pri naglom kočenju
– Bočna ojačanja, ojačana putnička kabina
– EBD elektronska raspodjela kočione sile
– ISOFIX sistem za dječje sjedalice u drugom redu
– Graničnik zatezne sile sigurnosnih pojaseva
– Pirotehnički zatezač sigurnosnih pojaseva naprijed
– Povlačenje papučica i upravljača pri sudaru
– VSC (Vehicle Stability Control) kontrola stabilnosti vozila
– Zračni jastuk za vozača i suvozača, dvostepeni
– Bočni zračni jastuci u prvom i drugom redu vozila
– Zračne zavjese
– Zračni jastuk za koljena vozača
– Aktivni nasloni za glavu na prednjim sjedištima
– EBS sistem upozorenja pri naglom kočenju
– Sigurnosni pojasevi podesivi po visini
– Bočni zračni jastuci trećem redu
– Paket aktivne sigurnosti Toyota Safty Sence
– PSC (Pre Collision System) sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara
– LDA (Lane Departure Alert) sistem upozorenja prilikom napuštanja prometne trake
– AHB (Automatic High Beam) sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala
– RSA (Road Sign Assist)- Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova
– Prilagodljiv tempomat

Tehnika:

Smart Entry & Push Start sistem, za samostalno otključavanje vozila i pokretanje motora pritiskom na dugme

– A – TRC (Active Traction Control) sistem aktivne kontrole prijanjanja pogonskih točkova
– Električni priključak za prikolicu, priprema
– Reduktor
– Stalni pogon na četiri točka
– Alarm
– Senzor osvjetljenja
– Grijani brisači vjetrobranskog stakla
– Blokada protiv pokretanja motora
– Sistem nadzora pritiska u gumama
– Sistem nadzora stabilnosti prikolice (za 5 vrata)
– DAC sistem pomoći pri spuštanju niz strminu
– HAC sistem pomoći pri uspinjanju uz strminu
– Kamera za pomoć pri vožnji unatrag i parkirni senzori
– Digitalni radio prijemnik (DAB)
– Brisači sa senzorom za kišu
– Blokada stražnjeg diferencijala, električna (samo za 5 vrata i A/T)
– Follow-me home funkcija (odgođeno gašenje prednjih svjetala)

Unutrašnjost:

– Električno pomicanje svih stakala s funkcijom One-touch i sigurnosnim mehanizmom
– Radio CD MP3 sa šest zvučnika i RDS-om
– AUX/USB ulaz za vanjske audio uređaje
– Bluetooth® sistem bezručnog telefoniranja
– Upravljanje audio sistemom i telefonom sa upravljača
– Drugi red sjedišta djeljiv u omjeru 60:40
– Progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini
– Putni računar
– Središnji naslon za ruku, podesiv
– Pretinac za naočale u stropu vozila
– Vozačevo sjedalo podesivo po visini
– Ogledalo za komunikaciju sa stražnjim putnicima
– Pretinac za naočale u stropu vozila
– 12 V utičnice naprijed, nazad i u prtljažnom prostoru
– Polen filter
– Crni detalji na središnjoj konzoli, vratima i ručici mjenjača
– Rolo pokrivač prtljažnog prostora
– Upravljač, ručica mjenjača i parkirna kočnica presvučeni kožom
– Treći red sjedišta djeljiv u omjeru 50:50 (preklopiva u dno vozila)
– Automatski klima-uređaj sa tri područja djelovanja  (za 5 vrata)
– Elektrokromatsko unutarnje ogledalo (automatsko zatamnjenje)
– Sjedala presvučena u kožu i središnja konzola
– Električno podesiva i grijana prednja sjedala (za 5 vrata)
– Grijana stražnja vanjska sjedala (za 5 vrata)
– Grijani upravljač
– Treći red sjedala, elektro preklopiva (za 5 vrata)
– Električno podesiv upravljač po visini i dubini sa Easy entry funkcijom
– Optitron mjerači sa TFT zaslonom u boji
– Središnji naslon za ruku s hlađenjem
– 220V utičnica u prtljažnom dijelu vozila
– Vodilice za prilagodbu prtljažnog prostora (5 vrata)
– Kromirane ručke vrata u unutrašnjosti
– Dekor od drveta na armaturi i vratima
– Navigacija Toyota Touch 2 with Go Plus 8”

Spoljašnjost:

– Naplatci 17”, gume dimenzija 265/65 R17
– Električno podesiva, grijana i preklopiva vanjska ogledala
– Odbojnici u boji vozila
– Rezervna guma ispod vozila – 5 vrata
– Mogućnost otvaranja zadnjeg prozora prtljažnih vrata -5 vrata
– Bočne stepenice u crnoj boji
– LED prednje maglenke
– LED dnevna svjetla
– LED zadnja svjetla
– Stakla sa UV zaštitom
– Krovni nosači
– Kromirana prednja maska hladnjaka
– Ručke vrata u boji vozila
– Vanjska ogledala u boji vozila
– Prednji i zadnji parking senzori
– Dodatno zatamnjena zadnja stakla
– Bočne stepenice srebrne boje , osvjetljenje pristupu vozila
– Kromirana prednja maska hladnjaka sa srebrnim detaljima
– Vanjska ogledala sa automtskim prilagođavanjem položaja

 

Tehnički podaci:
Motor 2.8 D-4D, 2.755 cm3
Maksimalna snaga 130 kW (177 KS) pri 3.400 o/min
Maksimalni obrtni momenat 450 Nm pri 1.600 o/min
Potrošnja goriva 7,4 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 194 g/km
Masa vozila 2.140 kg
Performanse
Maksimalna brzina 175 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 17,6 s
Dimenzije
Dužina 4.840 mm
Širina 1.885 mm (bez retrovizora)
Visina 1.895 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.790 mm
Zapremina rezervoara 87 l
Zapremina prtljažnika 120/640/1.270 l
Cijena testiranog vozila 133.815 KM

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR