Najmanji VWov model iznenađuje ponudom prostora za putnike i prtljagu te solidnim performansama uz skromnu potrošnju goriva. Malena karoserija nudi maksimalnu sigurnost potvrđenu s 5 NCAP zvjezdica. Kvaliteta finalne obrade na očekivano je visokom nivo. Uz standardne modele postoji velika mogućnost personalizacije a o tome ovisi i konačna cijena. Testni model krcat opremom i finim stilskim detaljima dobiva se zamjenu za .398 KM. Bez dodataka cijena je 17.090 KM.

Velika očekivanja od modela Up! koncern VW najavio je 2011. u Frankfurtu gdje je pred velikim brojem domaće publike upriličena svjetska premijera. Već je tada, prilikom našeg prvog susreta uživo, bilo jasno da je kutijasta forma karoserije prvenstveno zamišljena za što efikasnije korištenje na zagušenim gradskim prometnicama. Dužina simpatično skrojene karoserije od 3.540 mm otkriva da se radi o pravom gradskom automobilu. Potvrđuje to i širina od 1.641 mm (sa sklopljenim vanjskim ogledalima) dok je visina od 1.489 mm slična modelima kompaktne klase. Dizajn prednjeg dijela nedvosmisleno otkriva da se radi o klasičnom pripadniku VW obitelji. Ostatak je skrojen prilično skladno. Nema nikakvih dizajnerskih eksperimenata a to, dokazano, velika VW klijentela posebno cijeni. Dozu prestiža daju peta vrata, odnosno poklopac prtljažnika. S vanjske su strane kompletno presvučena staklom i mora se priznati da djeluju efektno uz sve boje karoserije, a pogotovo bijelu u kakvu je bio obojen naš testni Up!. Naš paket opreme podrazumijeva i atraktivne aluminijske naplatke od 15 inča koji upotpunjuju opće dobar dojam.

Sve skupa Up! u prirodi djeluje vrlo simpatično, odnosno skladno. Mi smo na test dobili model sa pet vrata koji se u startu pokazao kao praktičniji od verzije sa parom vrata manje (na početku prodaje u ponudi je jedino bila verzija s troja vrata). Pored lakšeg ulaska/izlaska sa zadnjih sjedišta na uskim parking mjestima (kakva je većina u gradu) puno je lakše manipulisati sa manjim vratima.

Unutrašnjost Up!a krije prave vrijednosti najmanjeg VW modela. Otvaranjem vrata odmah se opazi masivan prag kakvog se ne bi postidjeli ni automobili za broj veći. Očigledno NCAP nije slučajno dao maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost putnika. Osjećaj velike sigurnosti nastavlja se sjedanjem za komande. Kokpit se čini širim od očekivanog a isto je i s ponudom prostora, kako na prednjim tako i zadnjim sjedištima. Ispred trendovski podrezanog volana nalaze se: ogromni brzinomjer, mjerač količine goriva u rezervoaru zapremine 35 litara i obrtomjer. Sve djeluje pregledno pa nema problema prilikom očitavanja bez obzira pod kojim uglom pada svjetlost. Uz doplatu se dobiva Portable Infotainment Device s kojim se mogu nadzirati gotovo svi sistemi i parametri rada motora (navigacija, putni računar, telefon i audio sistem). Vrlo praktičan dodatak koji kod nas izaziva glavobolju. Naime, u državi gdje lopovi vrebaju na svakom ćošku neophodno je skidanje displeja gdje god se zaustavite, makar i na kratko. Lopov će razbiti staklo i maznuti displej iako u nekom drugom automobilu od njega neće imati previše koristi. Obzirom da je Up! zamišljen kao gradski automobil to znači barem 1015 skidanja/stavljanja dnevno. Ubrzo to postane naporno iako je manipulacija krajnje jednostavna. Gdje s diplejem? Sakrivanje u automobilu je naivno a nošenje sa sobom krajnje nepraktično. Zbog toga upotrebu Portable Infotainment Devicea preporučujemo na dužim relacijama za koje je Up! itekako sposoban. Neki detalju podižu dozu luksuza na neočekivan nivo. Pri tome prvenstveno mislimo na klavirski lak na kokpitu i na volanu. No, od šminke puno je važnija upotrebna vrijednost. Vozač je okružen ergonomski raspoređenim komandama. Većina je poznata iz ostalih, skupljih, VW modela i kao takve idealno su se uklopile u mini gradski automobil. Otvorenih pretinaca za odlaganje sitnica ima u prednjem i zadnjem dijelu putničkog prostora što je dodatni plus za malo duža putovanja. Zbog dugog hoda prednjih sjedišta sa smještajem neće imati problema ni dugajlije. Začudo i zadnja su sjedišta znatno raskošnija nego što smo očekivali. Pogotovo se to odnosi na prostor iznad glave. Bez pretjerivanja se može reći da ni osobe više od 185 cm neće osjećati nedostatak prostora u visinu. U odnosu na dužinu karoserije međuosovinski razmak od 2.420 mm je raskošan. Čini se da je na najbolji način iskorišten jer se četiri odrasla putnika mogu prevesti na duže relacije. Istina, čuda ne postoje pa ako su vozač i suvozač svoja sjedišta odgurali u krajnji položaj nedostaj će prostora za koljena, baš kao i kod kompaktnih automobila koji su osjetno veći. Zbog širine putničkog prostora vozač, dok ne pogleda u retrovizor, zaista misli da vozi znatno veći automobil nego što Up! zaista jeste. Da se radi o vozilu prvenstveno namijenjenom za vožnju po gradu potvrđuje nekoliko detalja. Obloge vrata izvedene su o tvrde plastike a isti je recept primijenjen na kokpitu, na vozačkim vratima nalazi se samo jedan prekidač za spuštanje prozora. Za suvozački se mora dobro protegnuti do drugih vrata što je većini vozačica nemoguća misija a istinski smeta u situacijama kada treba brzo provjetriti unutrašnjost. Uz to je izostavljena elektronika za automatsko spuštanje/dizanje prozora poslije jednog impulsnog dodira. Ovo drugo nije posebno bitno. Sve u svemu UP! nudi putnicima znatno veći komfor nego što bi se u prvi mah moglo pretpostaviti.

Podizanjem petih staklenih vrata ugleda se prtljažnik zapremine 251 litara što je prvoklasno iznenađenje. Dosadašnja iskustva sa sličnim automobila govore da se u prtljažnik može staviti samo torba s laptopom i to uspravno. Krajnje jednostavnim obaranjem naslona djeljive zadnje klupe dobije se otvor zapremine 951 litara što je nesumnjivo rekord u klasi. Priča o prtljažniku još nije gotova budući da se u njemu nalazi polica koja se može postaviti u dva položaja. Ako se nalazi u gornjem dobije se ravna podnica u slučaju oborenih zadnjih naslona a usput se ispod mogu sakriti vrjedniji predmeti. Kruna svega je dozvoljena nosivost od izvrsnih 436 kg. Nema sumnje da se mislilo na sve. Inženjeri i dizajneri izvukli su maksimum iz navedenih dimenzija karoserije. Barem po našem mišljenju unutrašnjost Up!a treba ocijeniti najvišim ocjenama.

Up! se trenutno nudi samo sa 1.0 litrenim trocilindričnim benzincem sa dva nivoa snage. Slabiji daje 60 KS pri 5.000 obr/min uz maksimum obrtnog momenta od 95 Nm u rasponu od 30004.300 obr/min. Zanimljivo je da jača verzija ima potpuno isti maksimum obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja te da je 15 KS više istisnuto na dodatnih 1.200 obr/min u odnosu na slabiju verziju. To je stari zakon vezan za sportske motore koji ”kaže” da snaga leži u obrtajima. Mali trocilindraš rado se i bez otpora vrti sve do crvenog područja koje je pozicionirano na 6.200 obr/min. Tada se u do ušiju putnika probije koji decibel viška ali moramo naglasiti da je zvučna izolacija generalno dobro izvedena. Sportski visoke obrtaje prati karakteristično frktav zvuk za motor s tri cilindra a na to se brzo privikne. Malo pažljiviji vozači primijetiti će na praznom hodu odsustvo osovine za balansiranje rada motora. Usprkos tome vibracije su veoma male pa bi ugradnja spomenute osovine samo izazvalo dodatna trenja u motoru a s njima i povećanu potrošnju goriva. Tokom naglog ubrzanja lako se može odrediti vrh obrtnog momenta i bez gledanja na obrtomjer. Ali onaj ko želi sportski voziti svakako neka prati kazaljku obrtomjera jer ona lako može uči u crveno područje… Fabrika obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13.2 i maksimalnu brzinu od 171 km/h. Tokom mjerenja performansi uvjerili smo se da se 150 km/h lako dostigne i održava na dugim dionicama autoputa. Ni maksimalnih 171 km/h, uz malo strpljenja, nije nedostižno…U paru s motorom dolazi ugodni manuelni mjenjač sa pet znalački raspoređenih stepeni prenosa. Baš zahvaljujući mjenjaču ima se utisak da je trocilindraš uzorno elastičan bez problema se može voziti na 1.400 obr/min u bilo kojem stepenu prenosa . Dobru saradnju motora i mjenjača najbolje oslikava mala prosječna potrošnja goriva. Mi smo dugu dionicu na regionalnoj cesti  uz prosječnu potrošnju od 4.2 litara. U zagušenom gradu kao što je Sarajevo na 100 se kilometara iz rezervoara isprazni maksimalno 6 litara benzina što je uzoran rezultat. To je i za znatno skuplje i samim time teško isplative dizelaše težak zadatak.

Male lagane automobile oduvijek je bilo zadovoljstvo voziti. Masa praznog Up!a iznosi 929 kg što je za današnje vrijeme izvrsna vrijednost. Agilno ponašanje u gradu pospješuju odlična preglednost i mali krug okretanja od 9.8 metara. No, prava vrckavost može se najbolje iskusiti na vijugavom putu. Tamo s VW mališan snalazi kao riba u vodi. Visoki obrtaji motora uz pristojan upravljački mehanizam daju znatno više vozačkih užitaka nego što i najveći optimisti očekuju.  Poneseni dobrim osjećajem u brzom ritmu nastavljamo nizbrdo. Tu i tamo iznenada nalijećemo na klizavu podlogu kada se uz dodatne provokacije upravljačem diskretno upliće ESP. Tek se dolaskom u podnožje pitamo kakve li su ovo kočnice? Pogled kroz prednju felgu otkriva da se radi o hlađenim diskovima koji, dokazano, trpe i najgore torture. Nazad su montirane doboš kočnice što pojeftinjuje proizvodnju i servisiranje ali bez narušavanje performansi. Uostalom zaustavni put od 3738 metara do skora je bio rezervisan za skupa sportska vozila. Vožnja Up! samo je digla oduševljenje na još višu razinu. Uostalom Up! je poslije predstavljanja umalo dobio nagradu ”Car of the Year”. Te je godine osvojio drugo mjesto. Lenta je dodijeljena hibridnoj Opel Amperi ali u klasi ”normalnih” automobila prvi je Up!

Realno gledajući Up! u 90% slučajeva zadovoljava sve potrebe bh. vozača. Jedino ograničenje može predstavljati odlazak na duži put s četiri odrasle osobe i pripadajućim prtljagom. Po našim statistikama to je samo jednom ili dvaput u godini pa se smisao nabavke velikog automobila koji većinu kilometara nabire u gradu dovodi u pitanje.

Ulazak u VW svijet nikada nije bio povoljniji pa se može pretpostaviti da će interes kupaca biti veliki, pogotovo kod klijentele koja si može priuštiti dva automobila kao što je slučaj u većini zemalja EU gdje je Up! već postao hit.

Tehnički podaci:

VW Up! 1.0 Move Up!*
dužina: 3.540 mm,
širina: 1.910 mm (sa vanjskim ogledalima),
visina: 1.489  mm,
međuosovinsko rastojanje: 2.420 mm. *
motor: 999 ccm, 75 KS pri 6.200 obr/min, 95 Nm pri 3.000 4.300 obr/min*
mjenjač: manuelni sa 5 stepeni prenosa  *
prtljažnik: 251 951 l *
prosječna potrošnja na testu: 5,5  l / 100 km  *
ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 s *
maksimalna brzina 171 km/h *
cijena modela bez dodatne opreme: 17.090 KM*
cijena dodatne opreme: 4.308 KM*
cijena testnog automobila sa dodatnom opremom: .398 KM*

 

Serijska oprema Move Up!Indikator stanja pritiska u gumamaESC – Elektronska kontrola stabilnostiABS sa komfornim asistentom pri kočenjuASR EBV EDTCElektromehanički servo upravljačDržač za čaše naprijed i nazadDvostruko dno prtljažnikaSjedište vozača podesivo po visiniHromirane ručke za otvaranje vrata u unutrašnjostiAsimetrično preklopi vnaslon zadnje klupeDva podesiva naslona za glavu nazadCentralno daljinsko zaključavanjeTermoizolaciona staklaElektrični podizači prednjih stakalaMakeup ogledala u štitnicima za sunce

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Kombinovani bočni zračni jastuci / zračne zavjese za putnike naprijed

Pretinac za rukavice sa poklopcem

Color paket

Elektronska blokada motora

Emisioni koncept EU5 plus

Hrom aplikacije na prednjim svjetlima

Dnevna svjetla

Dvotonska sirena

Obloge sjedala od tkanine dizajn „Structure“

Stub upravljača podesiv po visini

Garancija 4 godine

Dodatna opremaKlima uređajRadio „RCD 5“ CD/mp3, AUXIN ulazSound plus paket   6 zvučnikaDekorativna obloga instrument table u crnoj boji „Black pearl“ visoki sjajAluminijski točkovi „Waffle“ 5.5Jx15“Gume 185/55 R15Kožni volan 3 kraka4 vrata65% zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnja šajbaMaps + More Portabilna navigacija i infotainment sistem5“ TouchscreenThink Blue trener ekonomične vožnje

Bluetooth konekcija za mobilni telefon

Funkcija za reprodukciju audio fileova sa mobilnog/iPod uređaja

Putno računalo

Čitač SD kartica

Glasovno upravljanje

 

 KarakteristikeNajveći iskoristivi prostor unutrašnjosti u klasiNajveći međuosovinski razmak u klasiZapremina prtljažnika 251 litarProsječna potrošnja 4,7 lit/100 km  

Cijena modela :
17.090 KM

Cijena dodatne opreme :
4.308 KM

Ukupna cijena do registracije:
.398 KM

Autor: Alden Hadžagić

Pogledajte ponudu polovnih Volkswagen vozila na AutoPijaci 

Komentari

komentara

PODIJELI
...mi testiramo automobile već 15 godina !!! AutoPijaca

OSTAVITI ODGOVOR