Udobna, prostrana, štedljiva…

Bez ikakve sumnje Corolla je temeljni model za najvećeg svjetskog proizvođača automobila, japansku Toyotu. Tokom 47 godina egzistiranja na tržištu diljem svijeta isporučeno je više od 40 miliona primjeraka što Corollu čini najprodavanijim automobilom svih vremena. Na testu smo imali posljednje izdanje Toyotine limuzine sa, za sada, jedinim dizelskim motorom u ponudi- 1.4 D-4D snažnim 90 KS. Odmah recimo da je kombinacija motor-mjenjač vrlo uvjerljiva a uz to i izuzetno štedljiva. Bazna Corolla sa benzinskim motorom dobije se u zamjenu za 27.694 KM dok se za kombinaciju kao na testu (sa dodatnom opremom) treba izdvojiti veoma povoljnih 33.480 KM…

U cilju dodvoravanja mlađim europskim ali i svim drugim kupcima Toyota je 2006. godine uvela model Auris. Legendarna je Corolla nastavila život preko limuzinske verzije Aurisa što se, kažu, pokazalo kao dobar potez. Po istom receptu nastala je trenutno aktuelna generacija Corolle…

Prvo što se primjeti jeste ogroman napredak vanjskog dizajna. Za razliku od prilično konzervativnih, po mnogima  ne baš maštovitih, prijašnjih generacija nova je istinsko osvježenje. Gotovo savršene proporcije karoserije te dimenzije ”opasno” blizu Avensisa (- 9 cm) Corollu sada svrstavaju među ljepše ako ne i najljepši primjerak klase limuzina nastalih na bazi kompaktnih automobila. Sličnost sa Aurisom, ali i ostalim novijim Toyotinim modelima, primjetna je sa prednje strane i tu svaka veza prestaje. Kada već spominjemo prednji dio recimo da veoma efektno djeluju moderne svjetlosne grupe u koje prodiru kromirani ”brkovi” Originalno, nema šta! Ne smijemo zaboraviti ni agresivno oblikovan odbojnik i donji usisnik zraka.

Dužina od 4.620 mm bok automobila čini markantnim dok međuosovinski razmak rastegnut na 2.700 mm otkriva da se Corolla nalazi na pragu srednje klase poslovnih limuzina…Na sve se dobro nadovezuje fino odmjeren balans limenih i staklenih površina. Uz razumnu nadoplatu dolaze i atraktivne aluminijske felge koje opći dojam podižu na još viši nivo…

Ništa manje nije upečatljiv ni zadnji dio koji kod mnogih konkurenata djeluje nezgrapno. Velike svjetlosne grupe duboko se usijecaju u zadnje blatobrane i kratki poklopac prtljažnika. Dojam još više popravlja promišljena upotreba kroma pa čak ni najveći kritičari japanskog dizajna neće imati konkretne zamjerke.

Iako se do sada japanski automobili, pa tako i Toyota, nisu mogli ocijeniti bogzna kako visokim ocjenama na polju dizajna činjenica je da Corolla otvara novu stranicu. Šta više, mora se priznati da izgleda odlično. Uostalom, potvrđuju to i pogledi prolaznika…

Za razliku od vanjštine koja nema previše sličnosti sa Aurisom, unutrašnjost je gotovo identična. Samo će oštro oko opaziti nešto niže postavljen prekidač za sva četiri žmigavca dok će se poklopac na donjem dijelu centralne konzole (skriva upaljač i utičnice za eksterne nosače zvuka) uočiti nešto lakše. Obzirom da poklopac mora ostati otvoren čak kada se u odgovarajuću utičnicu utakne i najmanji mogući USB smatramo da se moglo i bez njega…Uz spomenuto tu su još blago promijenjene linije kokpita i bočnih otvora za ventilaciju.

Iako se nekima unutrašnja arhitektura čini pomalo grubom mora se priznati da ipak donosi dosta novoga.

 

Već smo se u Aurisu navikli na ergonomski položaj za komandama pa se vozeći Corollu nismo previše iznenadili. Dobro odmjerena sjedišta i raskošan prostor na svim pozicijama gode svim putnicima a ne samo onim u prednjem dijelu vozila. U odnosu na Auris međuosovinski razmak rastegnut je za značajnih 10 cm. Time su najviše profitirali putnici na zadnjoj klupi- prostora za koljena ne nedostaje čak ni kada su prednja sjedišta pomaknuta u krajnji položaj. Zbog dovoljno prostora za ramena i glave ugođaj je potpun…U skladu sa limuzinskim oblikom karoserije prostor za prtljagu raspolaže sa 452 litara radne zapremine. U slučaju potrebe prevoza dužih predmeta zadnja se djeljiva klupa jednostavno može preklopiti. Standardna boljka klasičnog poklopca prtljažnika jesu poluge koje znaju pritisnuti predmete na vrhu. Da Corolla, kao Škoda Octavia ima klasična peta vrata odgovorno tvrdimo da bi bila idealna.

Unutrašnjost je obložena materijalima pristojne kvalitete. Sigurni smo da na finalnu obradu niko neće uputiti kritike iako mjesta za poboljšanja uvijek ima. Nas je posebno oduševila akustična izolacija. Što zbog galantno odmjerenih obloga što zbog malog koeficijenta otpora zraka (0,27) u putničkom prostoru vlada prava limuzinska tišina bez obzira kojom se brzinom vozimo. Isto važi i kada se kotrljamo po lošijem asfaltu…

Na testu smo imali Corollu opremljenu srednjim paketom opreme Luna koji između ostalog podrazumijeva: kožom presvučeni mutifunkcionalni volan i ručica mjenjača, detalje od kroma na karoseriji, veliki displej osjetljiv na dodir, kameru za olakšano kretanje unazad, bluetooth, automatski dvozonski klima uređaj, centralne naslone za ruke između prednjih sjedišta i na zadnjoj klupi, svu opremu za aktivnu i pasivnu sigurnost. Kao nadoplata došli su i izvrsni sistem za navigaciju i lijepe aluminijske felge. Spomenuli smo sisteme za sigurnost ali istaknimo da bazni, najjeftiniji, model dolazi sa 7 zračnih jastuka i ESP sistemom.

Bez ikakve dileme možemo reći da je novoj Corolli sve podređeno komforu ali i sigurnosti…

Za sada se Corolla na našem tržištu nudi sa samo jednim dizelskim motorom. Radi se o 1.4 litrenom dizelašu oznake D-4D. Baš kao i svima ispočetka nam se 90 KS dostupnih na 3.800 obr/min učinilo malo. Ali nije dugo trebalo čekati na zaključak da se zapravo radi o agregatu koji je prava mjera. Maksimalnih 205 Nm obrtnog momenta osjeti se u intervalu od 1.800 – 2.800 obr/min. Motor je uparen sa manuelnim mjenjačem sa šest, međusobno dobro postavljenih, stepeni prenosa pa je korištenje maksimalnih potencijala motora omogućeno u svakom trenutku. Relativno mali japanski dizelaš uglađenog rada tokom testa pokazao se kao izuzetno štedljiv. Na regionalnim cestama, ovisno o tempu vožnje i konfiguraciji terena, prosječna potrošnja se kreće od 3,8 do 4,4 litara. Obzirom da je zapremina rezervoara 55 litara lako je zaključiti da je autonomija duža od 1.000 km. U gradu će potrošnja rijetko kada preči 6 litara iako nema pomodnog sistema ”start-stop”.

Od skromne potrošnje žustrijim su vozačima važnije performanse. Odmah recimo da su ubrzanja i međuubrzanja 1.4 D-4D motora iznenađujuće dobra. Motor rado prihvaća gas bez obzira u kojem se stepenu prenosa nalazi mjenjač. Istina, na nižim se okretajima radilice motora može osjetiti mala inertnost koja iščezne kada kazaljka obrtomjera pređe oznaku 1.600 obr/min. Sve u svemu kombinacija motor-mjenjač predstavlja prijatno iznenađenje.

Fabrika obećava maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,5 sekunda. Sasvim solidno i u skladu sa današnjim vremenom.

Tokom vožnje vlada pravi limuzinski ugođaj. Sve se odvija bez ikakvog stresa…Volan je dovoljno direktan za brzu vožnju dok je ovjes kompromisno podešen. Iako nema pretjeranog naginjanja po krivinama ogibljenje nije (pre)tvrdo čime nije narušen već više puta naglašen komfor. Iako su limuzine prvenstveno namijenjene za duge vožnje po autoputu i regionalnim cestama moramo priznati da se Corolla odlično snalazi i u gradu. Uz mali krug okretanja od 10,8 metara lako ju je okrenuti na uskim ulicama ili parkirati na škrto nacrtana parking mjesta.

Corolla je očigledno dobro odmjeren automobil. Sve je pogođeno. Od ergonomije i općeg komfora do voznih osobina i super štedljivog dizalaša. Na sve se nadograđuju pametno složeni paketi opreme. No, ono što najviše oduševljava jeste vrlo povoljna cijena. Corolla kao na testu do registracije košta 31.199 KM što navigacija i aluminijske felge podižu na iznenađujuće povoljnih 33.480 KM. A to je u odnosu na konkurenciju pravo osvježenje. Kao kruna svega dolazi puna garancija (bez sitnih slova) od 5 godina bez ograničenja pređenih kilometara i najjeftiniji redovni servisi do 100.000 km…

 

Komentari

komentara

PODIJELI
...mi testiramo automobile već 15 godina !!! AutoPijaca

OSTAVITI ODGOVOR