Izlet sa izviđačima

Savremeni korisnici automobila, uvijek žele nešto više, bilo da se radi o većem putničkom prostoru, većem prtljažniku, snažnijem motoru, pogonu na sve točkove, većem rastojanju od tla… Takvi zahtjevi primoravaju proizvođače na kompromise, budući da moraju uskladiti brojne želje sa mogućnostima, te što je najteže, zadržati prihvatljivu cijenu.

Jedan od takvih kompromisa je upravo Škoda Octavia Scout, a model kao na testu sigurno će biti zanimljiv brojnim korisnicima.

Naime, karavanska izvedba Škode Octavije (što je osnova za ovaj model) slovi kao vozilo sa veoma dobrom ponudom prostora, kako u putničkom prostoru, tako i prtljažniku. Zahvaljujući MQB platformi, na kojoj su zasnovani brojni modeli grupacije Volkswagen, modifikacije su moguće, a jedna od njih je pogon na sve točkove, uz, pomenimo jer je bitno, 17 cm rastojanja od tla, što upućuje na poboljšana vozna svojstva u nešto težim uslovima vožnje.

Kako bi se Scout (izviđač) i stilski razlikovao od običnog modela, postavljene su atraktivne obloge na prednjem i stražnjem braniku, te plastični pokrovi na pragovima i blatobranima, koji daju upečatljiv izgled, te štite vozilo od sitnih oštećenja koja mogu nastati prilikom off-road vožnje. U unutrašnjosti, su vidljivi dekorativni elementi, pa logo Scout ukrašava naslone sjedišta, točak upravljača, ručicu mjenjača i infotainment sistem.

Vozilo opremljeno ovakvim dodacima zaista izgleda atraktivno, a znajući da je u njega ugrađena provjerena i pouzdana Volkswagenova tehnika, velikih nedoumica nema.

U vožnji, Scout se ponaša upravo onako kako smo očekivali. Ovjes je dosta tvrdo podešen, što je posljedica 4×4 pogona i povećanog rastojanja od tla, ali zahvaljujući ugodnim i dobro profilisanim sjedištima, putnici neće negodovati na neudobnost.

Potentan i provjeren 2.0 TDI agregat sa 150 KS donosi veoma dobar omjer snage, mogućnosti i što je bitno, efikasnosti. Za prenos snage do točkova zaduženi su 6-stepeni manuelni mjenjač i elektronski kontrolisana Haldex spojka, sa kontinuiranom promjenom omjera pogona. Sve to doprinosi stabilnosti, jer se sve odvija za vozača gotovo neprimijetno. Vozilo je veoma mirno pri ubrzavanju, kočenju i u krivinama. Vožnja u krivinama otkriva visok nivo stabilnosti, jer nema opasnog naginjanja, a u oštre zavoje ulazi bez prepoznatljivog proklizavanja. Naime, u krivinu možete ući dosta brzo, a reakcija je neutralna, te proći onoliko brzo koliko to gume mogu podnijeti.

Pogon na sve točkove daje vozaču poseban osjećaj sigurnosti, primijetan u svim uslovima vožnje. Snažan motor i dobro podešen sistem prenosa, omogućuju dobre performanse i visok brzinski prosjek, uz zadovoljavajuću ekonomičnost.

Naime, tokom testa uvjerili smo se da prosječna potrošnja od 6,5 l/100 km nije neostvariva. Vožnja u uslovima gradskog saobraćaja, zahtijeva pažnju vozača, a u prosjeku će biti dovoljno 8 do 8,5 l goriva, ali vožnja na otvorenoj cesti će kompenzirati potrošnju goriva, pa je uz malo pažnje, 100 km moguće prevesti sa manje od 5 l goriva, što je za vozilo ove klase i 4×4 pogonom odličan rezultat.

Unutrašnjost je, kao što smo već pomenuli, uljepšana dekorativnim elementima i logom Scout. Vozačeva pozicija je dobro riješena, a mogućnosti podešavanja sjedišta su velike i bez poteškoća zadovoljavaju potrebe većine vozača. Prostora ne nedostaje, čak ni na stražnjim sjedištima, a njihova udobnost omogučuje duga putovanja bez zamaranja.

Tabla sa instrumentima je pregledna i dobro uobličena, kao i kompletna organizacija kokpita i centralne konzole. Izbor materijala i osjećaj pod rukom su veoma dobri, kao i završna obrada. Multifunkcionalni točak upravljača je elegantan, a raspored funkcija takav, da prilagođavanje traje veoma kratko.

Ponuda prostora u prtljažniku i njegova praktičnost su za pohvalu. Otvaranjem stražnjeg poklopca i uklanjanjem roletne, otvara se pogled na prostran prtljažnik, opremljen brojnim kukama za vješanje i fiksiranje prtljaga. Količina prtljaga koju ovaj prtljažnik može progutati je impresivna. Ručice za preklapanje naslona stražnjih sjedišta postavljene su bočno, pa im je pristup omogućen čak i kada prtljažnik nije prazan. Osnovnu zapreminu od 610 l, je na taj nači lako uvećati na zaista velikih i dobro iskoristivih 1.740 l.
Naravno, moguće su različite varijacije, pa je prevoz skija ili sličnih dugačkih predmeta omogućen jednostavnim otvaranjem centralog otvora u naslonu.

Sa takvim prtljažnikom, odlazak na dugo putovanje predstavlja zadovoljsvo, a mogućnost prilagođenja takvo putovanje pretvara u izlet sa izviđačima.
Škoda Octavia Scout je vozilo namijenjeno porodičnim korisnicima, koji vozilo koriste često, bilo za svakodnevni odlazak na posao, duga putovanja, ali i za odlaske na izlete i rekreaciju. U svakoj od odvih situacija, Scout će biti kompetentan.

Naime, ovo vozilo je pametan izbor, jer imajući u vidu mogućnosti i cijenu, pravu konkurenciju gotovo da i nema. Scout se na tržištu može naći sa snažnim motorima, a ponudu čine benzinski 1.8 TSI sa 180 KS, i dizelaši 2.0 TDI sa 150 (kao na testu) i 184 KS, te cijenama od 50.025 do 55.533 KM.

Testni model je cjenovno smješten negdje u sredinu ponude, čak i sa relativno bogatom dodatnom opremom, pa bi se takav mogao nabaviti za 54.255 KM, što je prihvatljivo. Ovakvo vozilo pruža gotovo sve što je porodičnom korisniku potrebno, posebno kada govorimo o ponudi prostora i sigurnosti u vožnji.

Serijska oprema:
Tekstilni prostirači
ESC
Rezervni točak umanjenih dimenzija
Disk kočnice nazad
Servo upravljač (Servotronic)
Alat i dizalica
Rashlađeni pretinac za rukavice
XDS+
Disk kočnice naprijed
3-kraki multifunkcionalni sportski upravljač presvučen kožom
ISOFIX
Prednja sjedišta podesiva po visini
Preklopiva stražnja klupa+naslon
Crni krovni nosači
Centralno daljinsko zaključavanje sa 2 preklopiva ključa
Termoizloaciona stakla
Samozatamnjujuće unutarnje ogledalo
Kontrole za radio
Podizači prozora naprijed i nazad
Zračni jastuci naprijed+mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača
Bočni zračni jastuk
Krom paket
Dekorativni umetci
Centralni naslon za ruku naprijed JUMBO BOX
Retrovizori u boji karoserije
Paket mreža
Ručica ručne kočnice presvučena kožom
Ručica mjenjača presvučena kožom
El podesivi/grijani vanjski retrovizori
Imobilajzer
12-volt utičnica u prtljažnom prostoru
Senzor pritiska u gumama
Lajsne kod praga vrata
Manuelno podešavanje podrške za leđa u prednjim sjedištima
Dupla halogen svjetla
Automatska svjetla+Coming home funkcija
Stražnji brisač šajbe – AERO
Daljinski ključ za zaključavanje/otključavanje
8 zvučnika
2 svjetla za čitanje naprijed
Stražnja LED svjetla
Stražnja svjetla za maglu
Indikator nivoa tečnosti za čišćenje šajbe
Svjetla za maglu naprijed
Mlaznice za čišćenje prednjih svjetala
Dvozonski klima uređaj CLIMATRONIC
Osvijetljeni prtljažnik
Pepeljara naprijed
Indikator za nevezan pojas
“MAXI DOT”
Alu felge 7J x 17
Gume 225/50 R1
Radio “SWING”
Sjedišta presvučena tekstilom
Krom paket
Putni računar
Parking kočnica
Apple konekcija
Mogućnost sklapanja stražnjeg naslona iz prtljažnog prostora

Dodatna oprema:
Senzori za pomoć pri parkiranju nazad
Tempomat
Signalizacija za nevezan pojas (naprijed + straga)
Colour MAXI DOT
Produžena garancija
Bi-Xenon svijetla i AFS s LED dnevnim svjetlima i dinamičkom kontrolom ugla nagiba i sistem za pranje prednjih svjetala
Multi funkcijske kontrole za telefon
Priprema za telefon + glasovna kontrola
Elektro podesiva, grijana i preklopiva vanjska ogledala, auto zasjeniva, s tačkama za
ukrcavanje
Radio BOLERO, Apple konekcija

 

Tehnički podaci:

Maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 340 Nm pri 1.750 – 3.000 o/min
Potrošnja goriva 4,3 – 5,6 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 125 g/km
Masa vozila 1.530 kg
Performanse
Maksimalna brzina 207 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 s
Dimenzije
Dužina 4.685 mm
Širina 1.814 mm
Visina 1.531 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.679 mm
Zapremina rezervoara 50 l
Zapremina prtljažnika 610 / 1.740 l
Cijena testiranog vozila 54.255 KM

 

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR