Uvjerljiva kao nikada do sada

Treća generacija Škode Fabie na naše se tržište neprimjetno došunjala kao tajni agent. Uprkos tome čini se da interes kupaca nije dramatično opao. Nova Fabia je poboljšana u svim segmentima –  ponuda prostora, stepen finalne obrade, pogonske grupe i vozna svojstva. U ponudi su tri standardna pakta opreme, plus prestižni Monte Carlo, te šest motora i četiri mjenjača. Ovisno o odabranoj kombinaciji ovisi cijena koja se kreće u rasponu od 18,959 do 35,376 KM…

Starije generacije Škode Fabie bile su nosivi stub našeg tržišta automobila. Shodno tome očekivali smo veliku pompu prilikom uvođenja trenutno aktuelnog modela. Na žalost, nije se desilo ama baš ništa. Ljudi su prve primjerke vidjeli na ”labudicama”. Telefoni su počeli da zvone…Svi su pitali kakav je auto, ali većina novinara koji prate auto-industriju nisu imali konkretan odgovor, jer prilike za uobičajene test vožnje jednostavno nije bilo. Srećom, to je prošlost. Od kompanije Porsche BiH na test smo dobili model pokretan 1.4 TDI motorom, opremljen paketom opreme Ambition…

Trenutno aktuelna Fabia od prethodnika je nešto manja. Iako je tako, dizajneri su uspjeli dobiti veći unutrašnji prostor. Dužinom manjom od 4 metra idealno se uklapa u klasu praktičnih gradskih automobila. Za razliku od prošle Fabie čiji je dizajn karoserije bio (najblaže rečeno) čudan, novi model dolazi sa znatno skladnijim linijama. Oštre, gotovo sportske ivice dobar su mamac za mlađu populaciju. Bez obzira iz kojeg ugla gledamo karoseriju, odmah možemo primjetiti rješenja koja su zajednička za sve novije modele češkog proizvođača automobila. Pri tome se misli na karakterističnu masku motora, svjetlosne grupe i već spomenute oštre rubove. Iako se o ukusima se ne raspravlja,  moramo reći da nova Fabia djeluje znatno skladnije od stare. Nije najljepši automobil u klasi, ali ni najružniji…

Nema sumnje kako je veliki korak napravljen na polju vanjskog dizajna, ali vozaču i putnicima ipak je važnije unutrašnje okruženje. A u tom se segmentu aktuelna Fabia nema čega stidjeti. Prilikom prvog sjedanja za komande odmah se opažaju kvalitetni materijali i precizna finalna obrada. Obzirom da se radi o članu VW grupacije, nismo se iznenadili odličnom ergonomijom. Na našem testnom automobilu armaturna ploča bila je prekrivena ukusnom imitacijom brušenog aluminija, što samo po sebi daje dozu luksuza. U vrijeme kada se proizvođači automobila nadmeću ko će instalirati veći kolor-displej na centralnu konzolu, Fabia sa paketom Ambition dolazi sa malim (okruglim) displejom oko kojeg je instaliran okretni prekidač. Iako nije u boji, a još manje osjetljiv na dodir, displej je pravo osvježenje u moru već pomalo dosadnih rješenja. Kome je do velikog broja informacija vezanih za rad motora na raspolaganju ima tradicionalni, veliki i lako čitljiv, VW displej smješten između obrtomjera i brzinomjera…

Sjedišta su njemački tradicionalno tvrđa. Kao takva, pogodna su za duža putovanja iako „na prvu“ djeluju pretvrda. Bočno držanje je solidno, a isto se može reći i za površine za sjedenje. Generalno, ponuda prostora je dobra, iako nije rekordna. Ako put nije predugačak, na zadnjoj se klupi mogu voziti dva odrasla putnika…Iako je dužina karoserije nešto kraća, povećan je razmak među osovinama koji je (evidentno) iskorišten na najbolji mogući način. Promišljeno oblikovane obloge vrata i krova doprinijele su dodatnim centimetrima u širinu i visinu. Prtljažnik čija zapremina, ovisno o položaju zadnjih naslona, varira od 300 do 1.150 litara sasvim je dovoljna za većinu potreba prosječne porodice. Svako uobičajeno sedmično snabdijevanje olakšati će veliki praktični pretinci postavljeni na obloge unutrašnjih blatobrana. Pored njih, unutrašnjost obiluje velikim brojem otvorenih i zatvorenih polica. Posebno izdvajamo one zatvorene ispod prednjih sjedišta- dovoljno su veliki da vrijednije predmete sakriju od pogleda znatiželjnika zlih namjera.

Jedina bitna kritika koja se može uputiti vezana je za prilično skromnu akustičnu izolaciju. Buka generirana od strane pogonske grupe, ovjesa i probijanja zraka, ponekad zna preći očekivanu mjeru. Sve ostalo je tip – top…

Od velikog broja pogonskih agregata koji se nude, mi smo uživali u čarima modernog 1,4 litrenog dizelaša, čija je radna zapremina raspoređena na tri cilindra. Maksimalna snaga od 90 KS dostupna je u rasponu 3.000 – 3.250 obr/min, dok je najveća vrijednost obrtnog momenta od 230 Nm na raspolaganju od 1.750 do 2.500 obr/min. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko manuelnog mjenjača sa pet stepeni prenosa. Isti se motor, uz adekvatnu nadoplatu, može naručiti sa sofisticiranim DSG mjenjačem sa 7 brzina. Odmah recimo da nadoplata od približno 2.000 KM vrijedi svakog novčića…

Motor puni potencijal pokazuje iznad 1.500  obr/min. Tada su reakcije na pritiskanje desne pedale munjevite. Obzirom da je nova Fabia od stare lakša (prosječno 65 kg) ima se osjećaj da je izlazna snaga veća nego što piše u katalogu. Bez obzira na trenutno odabrani stepen prenosa, ubrzanja su upečatljiva. Obilaženje sporijih vozila na kratkim dionicama slobodne lijeve trake ne predstavlja nikakav problem…Obzirom da se u bloku nalaze samo 3 cilindra, rad motora nije baš uglađen. Zvuk je prilično sirov, ali barem nema neugodnih vibracija. Dizel motori uvijek se poistovjećuju sa niskom potrošnjom goriva. Valjda su zbog toga veoma popularni iako (pre)često nema nikakvog ekonomskog opravdanja za kupovinu – drastično su skuplji od benzinaca slične snage. Uglavnom, mi smo test završili sa prosječnih 5,1 litara. U gradu, za vrijeme velikih gužvi, uz pomoć sistema „start-stop“ potrošnja se može držati u rasponu 6-6,2 litara. Na otvorenoj regionalnoj cesti skromnu potrošnju ne može pokvariti ni žestoki tempo. Kako god vozili uvijek će potrošnja biti manja od 5 litara. Pažljiviji vozači dionicu od 100 km lako će savladati sa samo 4 litra dizel goriva, pa i manje.

Ipak, najveće oduševljenje doživjeli smo tokom brže vožnje. Inženjeri zaduženi za donji postroj napravili su odličan posao. Fabia se vozi izuzetno precizno čak i u graničnim područjima. Sportski nastrojeni vozači bit će veoma sretni. Istina, takvi nisu ciljna grupa kupaca, ali od odličnog ovjesa nikoga neće zaboljeti glava. Već se tokom prve vožnje može osjetiti kako je nova karoserija otpornija na torziona uvijanja od stare. Uz poboljšanje voznih osobina postignuta je veća sigurnost putnika.  Pozitivnu priču zaokružuje dobro podešen kočioni sistem koji radi u sprezi ESP i ASR sistemima. Sve u svemu, veliki je užitak voziti novu generaciju Fabie.

Prije 15-ak godina Fabia je postavljala mjerila u klasi. Slobodni smo reći da ozbiljnije konkurencije gotovo da nije bilo. Ali, do današnjih dana stvari su se drastično promijenile. Konkurencija je žestoka, odnosno jednako kvalitetna u svim segmentima, pa Fabia ima teži put do kupca. Nije nikakva tajna da je u takvim okolnostima cijena presudan faktor. Testni model do registracije košta 28,672 KM, što nije baš prevelik mamac za kupovinu. Tim prije što se za tu sumu dobije manuelni klima uređaj, „plastični“ volan i ručno otvaranje zadnjih prozora…Srećom, u ponudi su jeftinije benzinske verzije koje ni po čemu ne zaostaju za dizelašima. Pri tome, u prvom redu mislimo na skromnu potrošnju goriva!

 

https://youtu.be/tDnIdJVc-oA

Komentari

komentara

PODIJELI
...mi testiramo automobile već 15 godina !!! AutoPijaca

OSTAVITI ODGOVOR