Modernizam na djelu

Peugeot 2008 je mali gradski crossover, prvi put predstavljen 2013. godine. Nastao je kao nasljednik modela Peugeot 207 SW, budući da za model 208 nije planirana karavanska izvedba. Naime, nakon detaljnog istraživanja tržišta, ustanovljeno je da budućnost pripada crossoverima, posebno u subkompaktnom segmentu, u kojem je sada dosta teško naći vozilo karavanske karoserije. Uz to, mlađi korisnici se rado odlučuju za kupovinu upravo ovakvog oblika vozila, jer pruža dosta prostora, udobost i vozna svojstva primjerena modernim tokovima.

Tako Peugeot 2008 dijeli tehnološku osnovu sa aktuelnim modelom 208, ali donosi robusniji i atraktivniji dizajn. Aktuelni 2008, u odnosu na prethodnika donosi novi dizajn i neka nova i bolja tehnička rješenja.

Dizajn je prepoznatljiv, a vozilo ima skladne proporcije. Velika maska hladnjaka sa znakom lava u sredini, visoko postavljena svjetla i zanimljivo profilisan poklopac motora privlače pažnju. Također, zanimljiv je i stražnji dio sa trodijelnim, podijeljenim stop svjetlima, sa dva elementa na poklopcu prtljažnika i jednim na bokovima blatobrana. Bočna linija odaje snagu i robusnost, a tu su i sportski oblikovan spoiler, te zaštitne ploče, kao i krovni nosači, koji doprinose sportskom izgledu, ali i praktičnosti.

Moderan dizajn eksterijera, uspješno se prenosi i u unutrašnjost vozila. Posebno su interesantne centralna konzola i tabla sa instrumentima, koji su uz neka prilagođenja prenešeni iz Peugeota 208.

Na vrhu centralne konzole je multifunkcionalni taktilni displej, dijagonale 7 inča. Prikaz displeja je jasan, vidljiv i čiljiv, pokazuje različite funkcije, od radio prijemnika do navigacije, što je gotovo neophodno kada se nalazite u nepoznatom gradu. Ispod displeja su škrge sistema za ventilaciju, a ispod njih komande dvozonskog automatskog klima uređaja. Zanimljiv detalj je svakako obloga oko kompletnog kokpita, koja je imitacija karbonskih vlakana, a ostavlja dobar utisak.
Tabla sa instrumentima postavljena je visoko, dok je točak upravljača mali i smješten dosta nisko.

Ovakvo rješenje je zaista zanimljivo, posebno vozaču koji se s njim susreće prvi put. Kod prethodnog modela, vozači su često imali pritužbe da upravljač zaklanja instrument tablu, međutim taj problem je riješen. Naime, kod ovog vozila, instrumete gledate preko, a ne kroz obruč upravljača. Zahvaljujući nisko spuštenom i malom upravljaču, tabla sa instrumentima je savršeno vidljiva. Naravno, potrebno je prilagoditi se takvom položaju. Takav položaj ima izvjesne prednosti. Prije svega natjera vozača da sjedi uspravno, a ne zavaljeno; ruke su spuštene prema bočnim stranama upravljača, što je prirodniji i manje zamoran položaj; pažnja vozača je usredotočena na dešavanja ispred vozila. Za pohavlu je i ambijentalno osvjetljenje, posebno oko table sa instumentima i u rubovima panoramskog krova.

Obloge u unutrašnjosti sačinjene su od tvrde plastike, ali su dobro sklopljeni i sa uzornom završnom obradom, što ostavlja utisak visokog kvaliteta.
Sjedišta su veoma dobro izvedena, ugodno profilisana i sa dobrom bočnom potporom. Zahvaljujući kombinaciji tkanina-koža, estetski ugođaj je dosta dobar, a posebno raduje činjenica da se u takvim sjedištima i sa viskom posturom koju zahtjeva položaj upravljača i table sa instrumentima neće zamarati ni na dužim putovanjima. Slična situacija je i na stražnjoj klupi, a jedina zamjerka je izostanak rukohvata iznad vrata na koje su putnici uglavnom navikli. Zanimljiv detalj je i nesvakidašnje oblikovana ručica ručne kočnice, koja odlično popunjava prazninu između prednjih sjedišta.

Za pohvalu je obilje prostora, kojeg ne nedostaje ni u prtljažniku osnovne zapremine 360 l, koji će zahvaljujući ravnoj podnici, bez praga, prihvatiti najveće i najteže kofere.

Testni model pokreće motor sa oznakom 1.6 BlueHDI 120, što znači da govorimo od dizel motoru radne zapremine 1.560 ccm, koji razvija 120 KS pri 3.500 o/min, uz 300 Nm obrtnog momenta pri 1.750 o/min. Motor zadovoljava Euro 6 norme, primjenom SCR tehnologije.

Snaga se do točkova prenosi putem 6-stepenog manuelnog mjenjača, koji je za svaku pohvalu. Naime, stepeni prenosa su dobro uklapaju sa parametrima motora, a hod ručice je uzorno precizan. Uz to, vozaču koji pažljivo bira stepene prenosa, omogućene su dobre performanse, uz visoku ekonomičnost. Istini za volju, u uslovima gradske vožnje možete očekivati potrošnju od 5,5 – 6 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti (ne na autoputu), potrošnja može sputiti do tvornički deklarisanih 3,7 l/100 km. Ipak, na autoputu treba biti pažljiv, jer sa povećanjem brzine, potrošnja goriva se značajno povećava.

U vožnji, Peugeot 2008 se ponaša veoma, čak iznenađujuće dobro. Sistem vješanja nije pretvrd, pa dobro apsorbuje neravnine, a istovremeno omogućuje dinamičnu vožnju, posebno na vijugavim cestama. I ponovo se vraćamo na temu položaja upravljača i table sa instrumentima, te udobnih sjedišta, koja ostavljaju prijatan utisak i na najdužim putovanjima.

Završetak naših testnih vožnji, obilježio je nemio događaj, koji je nažalost naša svakodnevica. Na najbolji (najgori) način uvjerili smo se koliko rupa, prečnika svega tridesetak cm i duboka niti 10 cm, ali sa oštrim rubovima može biti opasna i pogubna za gume niskog profila, čak i pri brzinama ispod 10 km/h. Takva rupa, na parkiralištu, uz sam rub ivičnjaka izazvala je proboj gume.

Zasukali smo rukave i odlučili testirati mogućnosti onoga što je skriveno ispod podnice prtljažnika. Ključ za odvijanje vijaka i dizalica uredno su složeni, a ispod njih je rezervni točak umanjenih dimenzija. U rezervnom priboru je i skidač ukrasnih navlaka na vijcima, kao i montažna kuka za vuču, koja nam, srećom, nije zatrebala. S lakoćom smo podigli vozilo na dizalicu i promijenili točak, a čitav zahvat nije trajao ni 15 minuta. Ono što želimo istaći je dobro osmišljen alat i pribor, koji, kao dio standardne opreme dolazi uz automobil. Nekada davno, takav paket alata je bio znatno bogatiji, međutim u modernim vremenima, proizvođači su se potrudili i osmislili set alata takav da vozač može samostalno promijeniti točak, sijalicu ili doliti neku od tekućina, a da za sve ostalo treba potražiti stručnu intervenciju u servisnoj radionici.

Ovaj model sigurno je jedan od najatraktivnijih na tržištu, a tako su pozicionirane i cijene, što će kupcima omogućiti dobar izbor u skladu sa željama i mogućnostima. U ponudi su benzinski i dizel motor, u rasponu snage od 75 do 130 KS. Prema redovnom cjenovniku, osnovni model, sa 1,2 benzinskim PureTech motorom i 82 KS, može se nabaviti za 26.465 KM, dok bi akcijska cijena za isti model iznosila 25.690 KM. Testni model donio je najbogatiji paket opreme, pa bi njegova cijena po cjenovniku bila 39.710 KM, međutim, zahvaljujući akciji, ta cijena za kupca iznosi 35.380 KM.

Serijska oprema:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila – ESP
Sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR
ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja
Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici ”Hill“
Detektor niskog pritiska u gumama
Daljinsko centralno zaključavanje vrata i prtljažnika (3 dugmeta na daljinskom upravljaču)
LED dnevna svjetla (automatsko uključivanje dnevnih svjetala)
Funkcija svjetla ”FOLLOW ME HOME”
Zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja)
Bočni zračni jastuci
Zatezači sigurnosnih pojasa
Pokazivač vanjske temperature
Indikator za nezakopčan sigurnosni pojas
Osvjetljenje u prtljažniku
Indikator mijenjanja u višu brzinu
Povećana udaljenost od tla (165 mm)
Varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini
Sjedalo za vozača sa podešavanjem visine
Elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori
Vanjski retrovizori u boji karoserije
Stražnja klupa djeljiva u omjeru 2/3-1/3 (3 naslonjača za glavu)
Indikator za nepričvršćene sigurnosne pojaseve vozača i suvozača
Putni računar
Pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima
Pokazivači smjera: jedan pritisak / tri uključivanja svjetla
Ručice na vratima u boji karoserije
Sistem ISOFIX za pričvršćivanje na bočnim sjedalima (2)
Automatsko zaključavanje vozila u pokretu
Hlađen pretinac ispred suvozača
SMEG multimedijski sistem + 6 zvučnika (ekran na dodir u boji)
USB priključak + handsfree telefoniranje Bluetooth
Programirajući tempomat i limitator brzine
Prednje maglenke
Kožni volan
Komande za upravljanje na volanu
Sekvencijalno otvaranje prednjih stakala s vozačeve strane
Osvijetljen pretinac ispred suvozača
Kožni volan nivoa Allure
Sjedalo suvozača sa podešavanjem visine
Elektro preklopivi, podesivi i grijani vanjski retrovizori
Električno podešavanje prednjih i zadnjih stakala
LED unutrašnja stropna rasvjeta
Automatski dvozonski klima uređaj
Mirror Screen
Automatski brisači sa senzorom za kišu
Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor
Zadnji parking senzori
Prednje maglenke s funkcijom osvjetljavanja zavoja
Dodatno zatamnjena stakla u drugem redu i zadnje staklo
Unutrašnjost u kombinaciji tkanine / TEP – umjetne kože
Dodatna zaštita na prednjom i zadnjom branicima
Završeci kućišta točkova
16” aluminijske felge
Mogućnost funkcije ”Follow me home”
2 x 12 V priključak
Uzdužni krovni nosači
Pretinac ispred suvozača s mogućnošću zaključavanja
Vanjski retrovizori u boji karoserije
Rezervni točak manjih dimenzija (dizelski motor)
15” čelični rezervni točak (benzinski motor)
15” čelične felge s poklopci

Opcijska oprema:
UB08 – Zadnji parking senzori + sistem za automatsko parkiranje (880 KM)
OK01 – Panoramski stakleni krov ”CIELO” sa električnim kliznim zastorom, ambijentalnim osvjetljenjem u plavoj boji, LED unutrašnja stropna rasvjeta (1.335 KM)
WL3R – CD čitač (227 KM)
ZH4E – 17” aluminijske felge Eridan Anthra (477 KM)
0MM0 –Metalik boja (782 KM)

Tehnički podaci:
Maksimalna snaga 88 kW (120 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 300 NM pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 3,3 – 4,3 l/100 km
Emisija CO2 96 g/km
Masa vozila 1.200 kg
Performanse
Maksimalna brzina 192 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,6 s
Dimenzije
Dužina 4.159 mm
Širina 2.004 mm (sa ogledalima)
Visina 1.556 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.357 mm
Zapremina rezervoara 45 l
Zapremina prtljažnika 360 – 1.194 l
Cijena testiranog vozila 35.380 KM

Komentari

komentara

PODIJELI
...mi testiramo automobile već 15 godina !!! AutoPijaca

OSTAVITI ODGOVOR