Infiniti je u BiH malo poznat automobilski brend. Naime, Infiniti je nastao 1989. godine, kao dio kompanije Nissan, sa jasnom namjerom proboja na američko, tada najveće svjetsko automobilsko tržište. U to doba, japanska vlada je stimulisala svoj proizvođače da proizvode luksuznije automobile namijenjene američkom tržištu. Najbrže je reagovala Toyota, pa je tako 1983. godine nastao Lexus, Honda je stvorila brend Acura 1986., pa im se u logičnom slijedu pridružio i Nissan, sa brendom Infiniti.

Od tada, pa do danas, mnogo toga se promijenilo u automobilskoj industriji, pa Infiniti više nije ekskluzivno vezan za američko tržište, a od nedavno se može naći i u Bosni i Hercegovini, a zastupa ga Grand Automotive iz Sarajeva.

 

Model Q50 se može pohvaliti atraktivnim izgledom, a to je jedan od najznačajnih faktora koji privlače, posebno nove kupce. Ovaj model je sedan (limuzina), sa dugačkim prednjim dijelom, jasno izdiferenciranim putničkim prostorom i relativno kratkim stražnjim dijelom kojeg ograničava poklopac prtljažnika.

Prednjim dijelom dominira saćasta rešetka hladnjaka, zanimljivog oblika, omeđena zakrivljenim linijama i svjetlosne baterije, sa LED elementima u obliku strijele. Poklopac motora je dugačak i nesvakidašnje profilisan, a postavljen je tako da smanjuje otpor zraku prilikom vožnje. Linija krova se u luku spušta prema stražnjem dijelu, te iza stražnjeg vjetrobranskog stakla završava na relativno kratkom poklopcu prtljažnika, koji je blago podignut i preuzima funkciju spoilera. Na taj način stvorena je elegantna silueta, kojoj pridonose atraktivno profilisane bočne linije i velike legirane felge. Drugačije rečeno, ovakvom dizajnu je teško naći zamjerku.

Unutrašnjost jasno ukazuje da se radi o automobilu premium segmenta. Kada uđete u Infiniti Q50, dočekaće vas udobna, kožom opšivena sjedišta. Profil sjedišta je takav da dobro drži tijelo i stvara potporu za leđa, iako bi se na prvi pogled moglo zaključiti drugačije. Naime, mogućnost podešavanja sjedišta i naslona, pa ček i volana su veoma velike, a podešeni položaj je moguće memorisati. Tako, kada podesite položaj sjedišta i volana, taj položaj memorišete pritiskom na dugme na vratima. Kada ugasite motor, sjedište se odmakne, a volan podigne, kak bi vam olakšao izlazak iz automobila. Kada startate motor, dešava se suprotno, sjedište se primakne a volan spusti u ranije memorisani položaj.

Kotrolna tabla je pregledna i dobro osvijetljena, a na centralnoj konzoli su dva displeja. Gornji displej dijagonale 8 inča, po želji, može prikazivati brojne funkcije, dok donji displej (7 inča) preuzima kontrolne funkcije, što je veoma dobro, posebno ako je na gornjem displeju prikaz navigacione mape, ili slika sa kamere za vožnju unatrag. Kada već spominjemo sistem navigacije, ovaj u Infinitiju je jedan od najboljih, jer će vas, između ostalog, upozoriti i kada nailazite na radarsku kontrolu brzine (fiksna radarska kontrola).

Kompletan kokpit odiše luksuzom i presvučen je kožom, što odaje utisak visokog kvaliteta i dobre završne obrade.
Stražnja klupa je prostrana, pa će putnicima na bočnim sjedištima biti veoma udobno, i na najdužim putovanjima, dok će centralna pozicija biti neudobna, zbog visokog centralnog tunela.

Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 450 l, što je sasvim dovoljno. Ipak, treba napomenuti da je testirani model imao dizelski motor, a veliki razarvoar za aditiv AdBlue je smješten ispod podnice prtljažnika, što znači da modeli sa benzinskim motorom imaju dublji prtljažnik, samim tim i veće zapremine. U slučaju da trebate oboriti naslon stražnjih sjedišta i tako povećati prtljažni protor, to možete uraditi i iz prtljažnika, jednostavnim povlačenjem malog kaišića, smještenog uz gornji rub prtljažnika.

Infiniti Q50 je u vožnji veoma udoban, a njegova vozna svojstva su gotovo uvijek na visini zadatka, bez obzira kojom se brzinom krećete. To je postignuto velikim međuosovinskim rastojanjem, ali i dobro podešenim sistemom vješanja, predviđenim da se uhvati u koštac sa dvostruko jačim motorima (najjači motor u ponudi raspolaže sa 405 KS).

Testirani model pokreće već poznati Mercedes-Benzov četverocilindarski turbodizelski motor (OM 651), radne zapremine 2.143 ccm, sa 170 KS (125 kW) i 400 Nm obrtnog momenta, spregnut sa 7-stepenim (Mercede-Benz) automatskim mjenjačem, koji obrtni momenat prenosi na stražnje točkove. Takva kombinacija je već dokazala svoje velike mogućnosti, kvalitet i što je posebno bitno ekonomičnost i krajnje nezahtjevno rukovanje. U testiranom modelu pripremljena su četiri moda vožnje (Standard, Sport, Snow i Personal), koji se odabiru jednostavnim pomijeranjem prekidača smještenim uz ručicu mjenjača. Najčešće smo koristili standardni mod, koji se pokazao adekvatnim u gotovo svim uslovima vožnje.

Unatoč velikim dimenzijama i masi od gotovo 1.800 kg, Infiniti veoma dobro ubrzava, pa do „stotke“ stiže za manje od 9 s, i ravnomjerno ubrzava sve do 230 km/h. Pri tome ne troši mnogo goriva, pa smo tokom testa trošili u prosjeku 7,5 l/100 km, što znači da bi u svakodnevnim uslovima vožnje, prosječna potrošnja iznosila oko 7 l/100 km, dok tvornički podatak ukazuje na potrošnju od 4,6 l/100 km. Ovakav rezultat se može dijelom zahvaliti i start-stop sistemu, a kada je motor isključen, na tabli sa instrumentima možete očitati koliko ste „uštedjeli“ CO2.
Infiniti je sa ovim modelom „pogodio“ ukuse američkih korisnika, ali neće ostaviti ravnodušnim ni kupce u Evropi. Svi oni koji žele udobnost, sigurnost i luksuz sasvim sigurno mogu pronaći nešto što će im se na ovom modelu svidjeti. Ako ništa drugo, Infiniti Q50 se svojim izgledom razlikuje od evropskih automobila, a donosi visoke standarde kvaliteta, tipične za japanska vozila.

Budući da se Inifiniti proizvodi u Japanu, to ostavlja veliki trag na njegovu krajnju cijenu, jer da biste ga imali u Evropi, trebate platiti carinu i transportne troškove.

Ipak, ne može se reći da je Infiniti preskup. Testirani model se može nabaviti u zamjenu za 71.900 KM, dok bi se takav automobil, u redovnoj prodaji mogao dobiti za 81.288 KM. Zaista, ne govorimo o jeftinom automobilu, ali ako ga uporedimo sa evropskom konkurencijom, neopterećnu carinom i znano nižim transportnim troškovima, možemo zaključiti da, ipak, nije preskup, a predstavlja neku vrstu osvježenja, jer je nešto potpuno novo i drugačije.

Oprema:
sjedišta presvučena kožom
servo upravljač osjetljiv na brzinu
aktivna kotrola putanje vozila
sistem za nadzor pritiska u gumama
pomoć pri kretanju na uzbrdici
ABS, EBD, TCS, BA i VDC
blokada paljenja vozila
senzor za svjetla
LED stražnja svjetla
Scratch Shield boja
električni podizači prozora
ISOFIX
samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo
enterijer presvučen kožom
dijeljiva stražnja klupa 40:60
Comfort paket
start – stop sistem
kamera za vožnju unatrag
drive mode selector – sistem upravljanja vozilom
bluetooth priključak za mobilni telefon
zračni jastuci sa programiranim načinom rada
tempomat
limitator brzine
električno podesivi i grijani vanjski retrovizori
halogena prednja svijetla sa automtskim podešavanjem visine snopa
LED svietla za maglu
Infiniti InTouchTM sistem upravljanja i podešavanja vozila
dva ekrana osjetljiva na dodir
USB priključak
dvozonski automatski klima uređaj
kožom obložen upravljač sa komandama
ulazak u vozilo bez ključa
LED prednja svjetla
grijana prednja sjedišta
Infiniti navigacioni sistem
18-inčne aluminijske felge sa 5 duplih krakova i gumama dimenzija 225/50R18

Tehnički podaci:
Motor 2.143 cm3
Maksimalna snaga 125 kW (170 KS) pri 3.200 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 Nm pri 1.600 o/min
Potrošnja goriva 4,6 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 123 g/km
Masa vozila 1.795 kg
Performanse
Maksimalna brzina 230 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,7 s
Dimenzije
Dužina 4.790 mm
Širina 1.820 mm
Visina 1.445 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.850 mm
Zapremina rezervoara  l
Zapremina prtljažnika 450 l
Cijena testiranog vozila   71.900,00 KM

Komentari

komentara

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR