Novi Audi Q7 je nekoliko centimetara kraći od prethodnog modela i puno je elegantnije skrojen. Kad ga vidite uživo, djeluje manji nego što jest, pa i niži zbog izražene bočne linije iznad kvaka vozila. To je dizajnerski trik koji je vizualno spustio siluetu.

Golema prednja maska ulijeva povjerenje i sije autoritet gdje god se pojavi. Pa ipak, ovo je auto premium klase i tu govorimo o najboljim postojećim vozilima. Očekujemo samo najbolje!
Nekad su vrijednost auta mjerhi lakoćom i zvukom zatvaranja vrata. U Q7 takve radnje prolazite bez doživljaja jer sve klizi savršeno. Nikakav napor ne postoji , ključ za daljinsko je ugodan u ruci, kvaka na vratima odmah prepoznaje dodir, vrata klize kao da vam neko pomaže pri otvaranju. Kabina nije previsoka, u sjedalo se klizne kao u fotelju, a onda se pred vama pojavi komandni most koji funkcijama i opcijama djeluje zastrašujuće. Dobro smo upućeni u sustave i uvijek se brzo snalazimo u hodu.

Toliko je opcija da i vozač mora imati dobru memoriju ne bi ll zapamtio gdje je nešto pronašao i podesio. Ali, intuitivnost je svakako prisutna i kad vam opcije sjednu. Audi Q7 postaje vaš putujući dnevni boravak s gomilom tehnikalija. Poruke i imena se pišu prstom na velikoj površini osjetijivoj na dodir, klima s četiri zone radi savršeno, auto možete pretvoriti u svoj wi-fi hot spot. Povezan s intemetom, Audi Q7 će pratiti vremensku prognozu, izvještavati vas i o zbivanjima (koncerti, sport…) koja se odvijaju u vašoj blizini. Možete pratiti letove i vozove, dolaske i odlaske, a kako će se sustav dopunjavati, tako će biti i više opcija. Na ekran se prenose i karte sa Google mapsa, pa i funkcija Street view, a može se i na društvene mreže poput Facebooka i Twittera…

Naoružan arsenalom sustava pomoči u vožnji, Audi Q7 zapravo može voziti sam. Na njemu su kamere koje prate bočne prometne trake pri brzinama od 60 do 250 km/h radari paze na udaljenost vozila ispred od 0 do 250 km/h, a tu je i funkcija vožnje u koloni do 60 km/h. U njoj Q7 vrlo sigurno krene, ubrza, prati auto ispred, pa zakoči do stajanja. Jedino što vozač mora, ako start-stop ugasi motor na semaforu, ponovno ga upaliti dodirom papučice gasa. I to je zanimljivo jer Q7 pomalo sporo pali motor u funkciji start-stop, a razlog je baš to što se motor ne pali kad stisnete ili pustite kočnicu na semaforu, već tek kad dodirnete gas. Brzo postaje jasno da je vozač Audija Q7, čiji je karakter ispreplela elektronika, poput kapetana aviona ili broda. Odredi kurs, naslonjen je na kormilo i nadzire svoju posadu aktivnih sustava sigurnosti. Ključna ručica je ispod lijeve ruke na volanu. Tamo dodirom aktivirate funkciju pračenja prometa i određujete dopuštenu udaljenost od vozila ispred postavljate maksimalnu brzinu. Nakon toga ne vozite, nego nadzirete vožnju. I shvačate da sustavi ipak nisu savršeni, jer dođete li na kružni tok sa memorisanom brzinom 60 km/h automobil neće usporiti. I nije predviđeno jer do 60 km/h radi sustav za vožnju u koloni.

I da li je Audi Q7 zaista preopterečen mogućnostima i tehnologijom? U neku ruku jest, ali koga lovi grč od tehnologije jednostavno je ne mora doplatiti.
Uglavnom tako smo prva dva dana u Audiju Q7 proveli stiščući dugmiće i vozeći bez kočenja. Umalo se nismo poklonili definitivno najboljem i najskuplje urađenom interijeru u klasi. Specijalno sIoženi drveni furniri izazivaju divljenje, kao i prikaz te savršena izvedba češverostrukog klima uređaja.

Isto vrjedi i za volan, sjedala pa cijelu upravljačku povišinu među sjedalirna, a i brušenu kožnu presvlaku sredine vrata. De luxe uređenje osigurava predsjednički tretman. a Audi Q7 je usput i najprostraniji u klasi. Veči je i to mu je izgovor za sve manjkavosti, ali i raziog svih prednosti.

Audi Q7 u vožnju također kreće poput broda. Potmuli zvuk motora i masa od preko dvije tone klizi naprijed. Odmah je jasno da je to jedna od najtiših kabina u klasi. Dok konkurencija pri 160 u kabini „brunda” sa 73 dB, putnici Q7 su opterećeni sa 70 dB. Pri startu, kroz srednje brzine, a onda i na autocesti ovo je najtiši dnevni boravak. Izolacija odlično prigušuje rad trolitrenog dizela sa 272 KS i 600 Nm raspoloživih sa 1500 okretaja – kaže Audi. Momenta je dovoljno za premještanje mostova, ali ostaje činjenica da na erupciju snage treba malo pričekati. Znatno je olakšan u odnosu na prethodnika, ali ovakav Audi sa sedam sjedala na vagi pokazuje oko 2200 kg. To je masa koju treba pokrenuti, posebice ako jeu kabini još četvero odraslih.
A onda kao da polijećete. Doslovce je takav osjećaj kad pri 2000 okretaja 3.0 TDI povuče, a ZF-ov automatik s osam brzina počne nizati svoje zupčanike. Isti je u Bentleyju, BMW-u, Rolls Royceu, pa i Maseratiju. Kako radi? Radi fantastično, s time da vozač ponekad poželi raniju izmjenu brzina. Ali, budući da Tiptronic sve radi savršeno glatko, razloga za pobunu nema. Osim toga, vrlo je važno u kojem modu vozite sustav Drive Select, a tu opet dolazimo do gomile opcija. Postavlja se rad volana, motora i odziva na gas, brzine rada mjenjača, pogona i ovjesa, a Audi Q7 nudi čak sedam funkcija vožnje (offroad, allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic i individualnu). Test smo završili tako da smo se vozili u položaju „auto”, a ponekad u zavojima uključivali „dynamic”, kad je podvozje niže i upravljanje oštrije. Zanimljivo je da u modu efficiency Q7 sugerira i kad da popustite papučicu gasa, što je dosad bila tehnologija samo za kamione. Takoder, u tom se modu aktivira i funkcija „kotrljanja”, kad se mjenjač sam otpaja od motora i tako smanjuje gubitke kotrljanja.

Pogon je takav da u startu radi s diobom momenta 40:60 u korist stražnje osovine, ali po potrebi na prednje kotače može poslati do 70, ili na stražnje do 85 posto snage. Upravo zato, kad skačete po papučici gasa, nema vrludanja i problema s gubitkom smjera. Svi kotači su uvijek jednako na podlozi i grabe naprijed. Od velike je koristi i zračni ovjes kao doplata. On konstantno nivelira i smiruje rad karoserije. Nema brodskog naginjanja. Treba li za terensku vožnju, podići će podvozje 6,5 centimetara, a poželite li juriti, spustit će mu težište. Na koncu, zračni je ovjes obaveza ako želite voziti prikolicu s konjem ili brodom jer s njime dopuštena vučena masa raste na 3500 kg. Fantastično je koliko sve dobro funkcioniše kad počnete juriti jer glava nas zaboli kad pomislimo kako je usklađena silna eleIctronika.

Pogotovo ako je na autu doplaćen i sustav skretanja na svim kotačima koji je prvi takav implementiran uz pogon na sve kotače. Inače, i bez njega Q7 ima fantastičan krug okretanja jer velik je kao kuča, a bez problema uz malo pažnje odrađuje i polukružna skretanja. Zaista ga više nije tolilki napor voziti kao stari model u kojem ste imali osjećaj da stražnji kotači na kamionski način prate prednje. Novom je modelu skraćen i meduosovinski razmak iz tog razloga. Oduševljava mogućnost nagle promjene smjera. Tako visoko težište, a tako brza reakcija! Moguće ga je puštati u zavoj duboko poput malog sportskog auta pa s gasom planirati pravovremeni izlazak. Zračni ovjes radi sjajno. Pjesma defmitivno počinje kad motor preskoči prve tri brzine. Tad elastičnost dolazi do izražaja, pa i proračun mjenjača. Brzinom od 150 krn/h jurit ćete pri samo 2000 okretaja, pa je logično da 200 km/h putujete već pri 2660 o/ min. Čudesno je brz pri višim brzinama i tu je savršeno udoban poput TGV-željeznice. Na koncu postiže 234 km/h, a do stotke stiže za samo 6,5 sekundi. Isprobavali smo sve mogućnosti motora. Vozili ga i nježno i brzo i dan smo uvijek završili s brojkom prosječne potrošnje od 10,1 l / 100 km. Odlično, ali može i manje, pa će dok pazite potrošnja pasti na oko osam litara.
Mjenjač nudi opaciju izmjena na volanu. Ponekad je to zgodno, ali najčešće automatika sve napravi kako treba dok vi odlučite podići lijevi lakat s odmorišta.
Audi Q7 je potpuno nov automobil. Toliko je drukčiji i bolji od prethodnika pa se konkurenti zaista imaju razloga brinuti. Testirani je model bio na 21-colnim kotačima, a nije bio neudoban. Dinamika je s druge strane napredovala koliko je god mogla. I dalje ovo nije najsportskiji u razredu, ali s obzirom na veličinu, masu i udobnost koju nudi, Audi Q7 brži nije ni mogao biti. Uostalom, razgovaramo o sitnim postocima koje je nemoguće dokučiti.

Motor Šestocilindarski turbodizel V-konstrukcije (direktno ubrizgavanje goriva), smješten sprijeda uzdužno, hladnjak stlačenog zraka, radilica u četiri ležaja, dvije bregaste osovine pokretane remenom, četiri ventila po cilindru, hidraulični podizači ventila, partikularni filter čestica
Snaga 200 kW (272 KS) pri 3250 o/min
Obujam 2967 ccm
Provrt x hod 83,0 x 91,4 mm
Specifična snaga 67,4 kW/I (91,7 KS/I)
Kompresijski omjer 16,8:1
Moment 600 Nm pri 1500 o/min

Neovisan ovjes sprijeda i straga, sprijeda dvostruka trokraka s poprečnim ramenima, opružne noge, uzdužna ramena, zavojne opruge, zračni ovjes, straga multilink sa spojem u više točaka, zavojne pruge, zračni ovjes s podešavanjem visine, stabilizator, nazubljena letva upravljaća potpomognuta elektromehaničkim servoojačivačem, samo-ventilirajući diskovi sprijeda (375 mm), diskovi straga (350 mm), ručna kočnica na stražnj kotače, veličina naplataka 9,5J x 21, gume 285/40R21

Komentari

komentara

PODIJELI
...mi testiramo automobile već 15 godina !!! AutoPijaca

OSTAVITI ODGOVOR