Najprodavaniji model u Bosni i Hercegovini od skora je dostupan u najnovijem, trećem, izdanju. Solidna češka limuzina hrabro je zakoračila ka srednjoj klasi gdje će se, nema sumnje, veoma dobro snaći. Uz tradicionalno solidnu finalnu obradu oduševili smo se ponudom prostora, paketima opreme i ponajviše fantastičnim 1.4 litrenim TSI motorom. Dakako, MQB platforma ponovo nas je zapanjila  voznim svojstvima. Testni automobil sa dodatnom opremom dobiva se u zamjenu za 32.855 KM do registracije.

Ne treba biti veliki poznavalac auto industrije pa zaključiti da je Octavia najuspješniji model Škode. Ako zanemarimo priču o istoriji recimo da je prva moderna generacija Octavie predstavljena 1996. godine. Tada je razvijena na platformi Golfa 4 a tradicija dijeljenja komponenti sa Golfom nastavljena je do današnjih dana. Druga je generacija koristila mehaniku Golfa 5 dok nedavno predstavljena Octavia 3 dolazi na već sada opjevanoj MQB platformi koju će koncern VW koristiti u proizvodnji više desetina modela. Za razliku od prošlih platformi gdje su sve ključne pozicije bile fiksne MQB donosi do sada neviđenu fleksibilnost. Ono što je najvažnije jeste činjenica da se međuosovinski razmak i trag točkova mogu podešavati po planiranim karakteristikama nekog budućeg modela.

Odmah recimo da je nova Octavia od prethodnika duža za osjetnih 9 cm i šira za 4,5 cm. Ali najvažnije je što je međuosovinski razmak rastegnut za 108 mm (sada mjeri 2.686 mm). Time su profitirali svi putnici a pogotovo oni na zadnjoj klupi. Ogroman prtljažnik postao je zaštitni znak svih Octavia a tako je i sada ovisno o položaju zadnjih sjedišta varira od 590 do 1.580 litara. Uz raskošan  prostor dolazi niz praktičnih detalja uz čiju pomoć teret ostaje fiksiran na mjestu. Nosivost je 645 kg …

Otvaranjem vrata odmah se primijeti bolja ponuda prostora u širinu. Sjedanjem za upravljač osjeti se snažan utjecaj VWa na sve članice grupacije što je pohvalno. Sve je njemački precizno spojeno i logički raspoređeno. Nema nikakvih beskorisnih dizajnerskih eksperimenata što itekako podiže funkcionalnost. Ispod vozačkog sjedišta nalazi se polica za smještaj obaveznog reflektirajućeg prsluka što je ideja vrijedna pohvale. U cijelom putničkom prostoru ne nedostaje otvorenih i zatvorenih pretinaca a to je obzirom na klasu gdje nova Octavia pripada i očekivano. Još da su pretinci u prednjim vratima malo širi mjesta za kritike ne bi bilo.

Prednja su sjedišta pravih dimenzija s lakoćom će prihvatiti ljude svih konfekcijskih brojeva. Obzirom na izdašna podešavanja vozačkog sjedišta i volana lako je pronaći ugodnu poziciju za komandama…Otvaranjem zadnjih vrata ugleda se veliki prostor za koljena. Uz veliki međuosovinski razmak zasluga je to i nešto kraće sjedeće površine za 5 cm manja od one na prednjim sjedištima. Zbog tog trika moguće je da će nešto viši putnici uputiti pokoju kritiku jer njihove noge neće imati kvalitetnu potporu na dužim putovanjima za koje je Octavia prvenstveno i namijenjena. Mišljenja smo da se moglo i bez toga…

Na test smo dobili Octaviu opremljenu srednjim paketom opreme Ambition koji podrazumijeva sve bitno za ugodan boravak. Onaj ko želi automatsku klimu i bolji audio uređaj morat će se odlučiti za najbogatiji paket Elegance kojem niko ne može naći zamjerku. Istaknimo da uz sva tri raspoloživa paketa (osnovni je Active) dolazi bogat katalog dodatne opreme pa si svako po željama može individualno opremiti automobil. Naravno, prohtjevi određuju finalnu cijenu…

Uz pedantnu završnu obradu hvalimo akustičnu izolaciju koja više nego efikasno apsorbuje zvukove generirane od strane motora, ovjesa i vjetra. Sve u svemu opći se ugođaj se može usporediti sa etabliranim limuzina srednje klase. Nema nikakve sumnje da nova generacija Octavie jednako dobro može služiti porodičnim i poslovnim ljudima. Nabrojano je uz dokazanu kvalitetu zaslužno za 3,7 miliona prodanih primjeraka prve dvije generacije. Čini se da će Octavia 3 biti snažan generator za dalji rast prodaje na globalnom tržištu…

Prilikom oblikovanja karoserije dizajneri su se držali oprobanog VW recepta svježe linije bez drastičnih promjena u odnosu na prethodni model. U principu moglo bi se reći da Octavia djeluje kao Rapid koji se nagutao kvasca. Nespornim odlaskom ka srednjoj klasi Octavia je kompaktnu ”ostavila” Rapidu pa sve dobiva smisao. Maska motora uz specifične prednje i zadnje svjetlosne grupe i dalje zadržava status zaštitnog znaka svih Škodinih modela novijeg datuma. Linije karoserije na zadnjem dijelu gotovo su sve asocirale na starije generacije Audija A6 što je evidentno dobro za dizanje imidža na viši nivo. Cijela karoserija djeluje skladno jer je postignut zanimljiv kompromis između sportskog i elegantnog. Po mnogima Octavia spada među ljepše predstavnike klase s čim se, moramo priznati, slažemo.

Na našem tržištu najblaže rečeno vlada euforija za dizel agregatima. Benzinci kao da ne postoje što je zbog solidne ponude novih agregata prava šteta. Obzirom da su nam dizelaši pomalo dosadili odgovorne u Škodi BiH zamolili smo za Octaviu pokretanu bilo kojim benzinskim motorom. A dobili smo po nama najzanimljiviju verziju sa 1.4 TSI agregatom snažnim 140 KS uparenu sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa…

Maksimalna snaga prisutna je u rasponu 4.500 6.000 obr/min što samo po sebi nagovještava dosta zabave tokom vožnje. Maksimalni obrtni moment od 250 Nm na raspolaganju je u širokom opsegu  1.500 3.500 obr/min. Čini se da je 1.4 TSI benzinac do nogu potukao dizelaše njihovim oružjem izražena elastičnost u veliko radnom opsegu. Već prilikom prve vožnje zaključili smo da savremeni TSI ”voli” visoke obrtaje ali da se i na izrazito niskim odlično snalazi. Limuzinski tečna vožnja lišena je buke i vibracija što je još jedna prednost u odnosu na dizelaše. Bez obzira koji je od šest stepeni prenosa ukopčan međuubrzanja su silovita gotovo od praznog hoda. Znalački oblikovane krivulje snage motora i obrtnog momenta dozvoljavaju šaltanje u višu brzinu i ispod 2.000 obr/min što se pozitivno odražava na prosječnu potrošnju goriva. U gradskom ciklusu Octavia 1.4 TSI troši između 7,3 i 8,8 litara što ovisi gužvi i dužini relacije. Tečnom vožnjom na regionalnim cestama lako je držati prosjek od 5 litara što je za veliki automobil ukupne mase 1.255 kg izvrsna vrijednost. Brža vožnja po auto putu (debelo preko dopuštenih 130 km/h) za 100 km iz rezervoara će izvući između 9 i 10 litara bezolovnog benzina a to je u granicama jednako snažnih dizelaša. Mi smo u mješovitom ciklusu test završili sa prosječnih 7,1 litara što je bolja vrijednost nego što smo očekivali.

Iako je Octavia prvenstveno zamišljena kao limuzina ni žustriji vozači neće ostati razočarani. Dovoljan je malo jači pritisak na desnu pedalu pa da se osjete silovita ubrzanja. Iz stanja mirovanja do prvih 100 km/h stigne se za 8,4 sekunda dok je maksimalna brzina pozicionirana na 5 km/h. Oba se podatka odlično uklapaju u ideju porodično poslovnih limuzina…

Kazaljka na obrtomjeru brzo se penje ka crvenoj oznaci postavljenoj na 6.400 obr/min. Tada zvuk postaje reskiji što djeluje kao dodatni stimulans za traženje krajnjih granica motora i ovjesa. Koncern VW uveo je formulu po kojoj svi modeli s motorima ispod 122 KS dolaze sa polukrutom osovinom dok se oni jači oslanjaju na moderni multilink. Tokom žestokog tempa testiranja MQB platforma ponovo nas je oduševila. Dosadašnja iskustva sa Audijem A3 i Golfom 7 nagovještavala su veliku agilnost koju je  praksa potvrdila. Od automobila dugog 466 cm zaista nismo očekivali tako dobro snalaženje na putu s mnogo oštrih krivina. Dobro kalibriran ovjes uz povremenu asistenciju nadzorne elektronike dopušta i početnicima nadprosječno brze prolaske kroz krivine. U principu što više gasa to bolje…Ovjes se dobro snalazi na svim vrstama podloga. Na onim kvalitetnijim prilično je tih dok prelazak preko poprečnih oštećenja i šahtova zna proizvesti koji decibel viška.

Upravljački je mehanizam primjereno precizan bez obzira da li se vozi brzo ili limuzinski opušteno. Krug okretanja od 11 metara isti je kao kod Golfa 7 pa manevrisanja na uskim gradskim ulicama nije problem. Istina, preglednost prema nazad nije baš idealna (boljka svih novijih automobila) pa toplo preporučujemo doplatu za parking senzore.

Vozne su osobine u vrhu klase što uz generalno dobar osjećaj u unutrašnjosti Octaviu nameće kao logičan izbor za kupnju iako je konkurencija izuzetno jaka.

Iako je 3. generacija Octavie izašla iz dosadašnjih okvira, što su mnogi smatrali previše riskantnim potezom, tvorcima se mora odati priznanje. Veća karoserija uz logično složene pakete opreme daje novi vjetar u leđa ka ostvarivanju ambicioznih prodajnih rezultat. A oni će se, kao i uvijek, pokušati dostići teško odoljivim odnosom uloženo/dobiveno. Na našem tržištu Octavia je dostupna u rasponu cijena 26.5 KM 42.839 KM. Prva u cjeniku je 1.2 TSI Active a posljednja 2.0 TDI CR Elegance sa DSG mjenjačem. Istaknimo da i najjeftiniji model dolazi sa manuelnim klima uređajem i kompletnom aktivnom i pasivnom sigurnošću na NCAP ocijenjenom s maksimalnih 5 zvjezdica. Model kao na testu do registracije košta 32.855 KM što se može smatrati kao vrlo dobra ponuda.

Autor: Alden Hadžagić

Komentari

komentara

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR