Auto Test: Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 190 DSG7 4×4 – na visini zadatka

Kodiaq je najveći SUV češkog proizvođača, uz kojeg su vezane ozbiljne ambicije, a koje proističu iz odličnih prodajnih rezultata koji govore da je samo tokom prva tri mjeseca ove godine na svjetsko tržište plasirano više od 38.000 primjeraka.

Kodiaq je premijerno predstavljen septembra 2016. u Berlinu, a naš prvi susret sa ovim vozilom bio je prije nekih godinu dana na Kodiaq Off Road drive 2017. https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=-dxuHIudFuk  , organiziranom za novinare.

Već tada smo se uvjerili u zaista velike mogućnosti ovog automobila.

Dizajn eksterijera inspirisan je češkom tradicionalnom umjetnosti oblikovanja kristalnog stakla, pa automobil velikih dimenzija: dugačak 4.697, širok  2.087 i visok 1.676 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.791 mm, ne izgleda glomazno, iako je za njega, na našim tijesnim parkiralištima teško pronaći mjesto. Model je prepoznatljiv po brojnim stilskim elementima, koja su, zapravo, obilježja modela Superb, što Kodiaqu dodatno poboljšava dobar izgled.

S tehničke strane, ovaj, kao i brojni drugi modeli Volkswagen Group, dolazi na MQB platformi, što mu uz garatovano dobra vozna svojstva, otvara brojne mogućnosti po pitanju pogonskih agregata, mjenjača, kao i pogona samo na prednje ili sva četiri točka.

Upravo takva raznovrsnost čini ovaj model posebnim, pa gotovo svaki kupac može pronaći upravo ono što mu je potrebno, te odabirom konfiguracije i opreme, uticati na krajnju cijenu.

Naime, već na početku potrebno je napomenuti nekoliko važnih činjenica koje tome idu u prilog. Škoda Kodiaq, dostupna je u osnovnom obliku, sa benzinskim motorom snage 125 KS, manuelnim 6-stepenim mjenjačem i pogonom na prednje točkove, a kako rastu zahtjevi kupaca, tu je i snažniji benzinski motor sa 150 KS, dostupan i sa DSG mjenjačem i sa 4×4 pogonom, te sa turbodizelskim motorom snage 150 ili 190 KS (kao na testu). Naravno, najsnažniji motor u ponudi dostupan je samo uz 7-stepeni DSG mjenjač i pogon na sve točkove. Osim toga, Kodiaq je prvi Škodin automobil, uz koji se izdaje 5-godišnja garancija.

Dobar izgled spolja, dopunjuje još bolja unutrašnjost. Naime, Kodiaq je jedan od najprostranijih automobila, kada je u pitanju unutrašnjost. Očekivano, na prednjim sjedištima je prostrano i udobno, a na stražnjim – pa možda čak i bolje od toga. Na stražnju klupu se mogu udobno smjestiti tri odrasla putnika, odnosno dva, sa sklopivim naslonom za ruke između njih. Prostora za noge i glavu, ima u izobilju, bez obzira na rast i stas putnika. Vožnja na stražnjoj kupi je zaista ugodna i nezamorna, bez obzira na dužinu putovanja. A u zavisnosti od broja putnika i dužine putovanja zavisi količina prtljaga, a to je ono čemu je Kodiaqu teško parirati. Osnovna zapremina prtljažnika je 720 l! Gotovo je suvišno napomeuti da se preklapanjem stražnje klupe dobija korisni prostor veći od 2m3 (2.065 l). Uz to, prtljažnik je opremljen kukama i mrežom za fiksiranje prtljaga, rasvjetom, a za njegovo olakšano otvaranje i zatvaranje brinu se elektromotori.

Budući da smo se već ranije uvjerili u velike mogućnosti ovog automobila, obratili smo više pažnje nekim „Simply Clever“ elementima koje nudi.

Već smo navikli da se u prednjim vratima nalaze kišobrani, ali posebno su zanimljivi sklopivi štitnici za rubove vrata. Ovi štitnici su, kada su vrata zatvorena sklopljeni i nevidljivi, a rasklope se kada se vrata otvore i tako štite rub vrata od oštećenja.

Prostori ispred nogu su osvijetljeni, što može biti veoma korisno na dužim noćnim putovanjima, a za pohvalu je i trozonski klima uređaj, koji omogućuje podešavanje klima-zone straga. U Škodi su se potrudili pa su pripremili i pojačalo, koje prima zvukove/glasove preko mikrofona ugrađenih u nosač centralnog retrovizora, pa ih emituje na zvučnike u stražnjim vratima, što znatno olakšava komunikaciju između vozača i suvozača sa putnicima na stražnjim sjedištima.

U vožnji se Kodiaq ponaša veoma dobro, bez obzira da li se vozite autoputem ili u off-roadu. Veliki točkovi, visok klirens i pogon na sve točkove daju vam visoku dozu sigurnosti, bez obzira na uslove vožnje.

Vozna svojstva su također, na visini zadatka, čak i na makadamu, pa je vožnja po lošim cestama nezamorna.

Iako je Kodiak zaista veliki automobil, sa velikom masom (1.873 kg) i sa motorom sa 190 KS, nije veliki potrošač goriva, čak ni kada je opterećen. Zasluge za to pripadaju već provjerenom 2.0 TDI motoru i DSG mjenjaču sa 7 stepeni prenosa.

Prema našim mjerenjima, prosječna potrošnja je između 7,5 i 8 l/100 km, a pažljiv vozač na otvorenoj cesti može ostvariti potrošnju od oko 5,5 l/100 km, što gotovo odgovara tvornički deklarisanim podacima.

Naravno, tokom vožnje preporučljivo je koristiti brojne asistencije, posebno adaptivni tempomat, koji će održavati brzinu kretanja i rastojanje sa vozilom ispred. Na taj način se podiže nivo sigurnosti, i to za sve učesnike u saobraćaju, a može se uštedjeti na gorivu.

Već smo napomenuli da se Kodiaq može pohvaliti bogatim izborom motora, konfiguracija i opreme, koji utiču na njegovu cijenu. Osnovni model, sa benzinskim (1.4 TSI) motorom, sa 125 KS, 6-stepenim manuelnim mjenjačem, pogonom na prednje točkove i peketom opreme Ambition, može se dobiti u zamjenu za oko 45 hiljada KM, što je prihvatljiva cijena, imajući u vidu njegove mogućnosti i dimenzije. Sa povećanjem snage motora, kompleksnosti mjenjača i pogona, cijena raste, pa bi za najsnažniji i bogato opremljen model, kao na testu, trebalo izdvojiti pozamašnih 85 hiljada KM.

Serijska oprema:

Tekstilni prostirači naprijed i straga
Rezervni točak umanjenih dimenzija
Disk kočnice straga
Disk kočnice naprijed
Alat
Multifunkcionalni kožni upravljač sa komandama za radio i telefon
ISOFIX
Manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta
Pretinci u prtljažnom prostoru
Srebrni krovni nosači
Centralno zaključavanje “Keyless Entry”
Termoizolaciona stakla
Džepovi u prtljažnom prostoru
Prednji zračni jastuci+jastuci za koljena + mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača
Bočni zračni jastuci i zračne zavjese naprijed
Preklopiva stražnja klupa + naslon za ruku straga
Dekorativni umeci STYLE
Naslon za ruku naprijed
Vanjski retrovizori u boji karoserije
Front ASSIST
Mreže u prtljažniku
Ručica mjenjača presvučena kožom
Osvijetljeni prostor kod nogu naprijed i straga
El podesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori
Imobilajzer
12 V utičnice
Indikator pritiska u gumama
Start stop sistem
Ukrasne lajsne kod pragova vrata
Paket pretinaca
Manuelno podešavanje podrške za leđa   naprijed
Parking senzori straga
Halogen prednja svjetla + LED dnevna svjetla
Automatska prednja svjetla sa COMING HOME funkcijom
8 zvučnika
2 svjetla za čitanje naprijed i nazad
LED stražnje lampe + Boarding spots LED svjetla u retrovizorima + LED svjetla kod reg. oznaka
Tempomat
Stražnja svjetla za maglu
Indikator nivoa tečnosti za čiščenje šajbe
Prednja svjetla za maglu
Automatski dvozonski klima uređaj CLIMATRONIC
Osvijetljeni prtljažni prostor
Paket za pušače
Indikator za nevezan pojas
MAXI DOT
“SMART LINK” funkcija
Utičnica 12V
Bluetooth
Alu točkovi “TRITON” 7J x 18”
Slot za SD karticu
Gume 235/55 R18 100V
Radio Bolero
Tekstilna sjedišta
Glasovna kontrola i pojačivač glasnoće glasa
Krom paket
Pretinci ispod prednjih sjedišta
Pomoć pri kretanju u brdu
Parking kočnica
APPLE konekcija

Dodatna oprema:
Preklopivi stolići na prednjim naslonima
Grijana sjedišta naprijed
SUNSET
Prekopiva zaštita za sunce naprijed + LED osvjetljenje
Osvijetljenje u prtljažniku (1 lampa uklonjiva) + CARGO elementi
MAXI DOT u boji
Produžena garancija 5 godina ili 150.000 km
Mlaznice za čišćenje prednjih svjetala
El. podesivo sjedište vozača sa memory funkcijom i podrškom za leđa
DCC   Adaptivna kontrola šasije (sa Off Road funkcijom)
Trozonski klima uređaj
Alu točkovi SIRIUS 7Jx19 sjaj
Čelični rezervni točak umanjenih dimenzija
Kuka za vuču uklonjiva, sa adapterom

Tehnički podaci:
Motor 2.0 TDI, 1.968 cm3
Maksimalna snaga 140 kW (190 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 5,7 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 150 g/km
Masa vozila 1.873 kg
Performanse
Maksimalna brzina 209 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,6 s
Dimenzije
Dužina 4.697 mm
Širina 1.882 mm (bez retrovizora)
Visina 1.676 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.791 mm
Zapremina rezervoara 60 l
Zapremina prtljažnika 720 l
Cijena testiranog vozila 85.243,14 KM



Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR