Peugeot 3008, prve generacije, predstavljen je 2008., a na tržištu je debitovao 2009. godine. Druga modelska generacija predstavljena je prošle godine, sa izuzetno vidljivim dizajnerskim pomakom.

Naime, dok je prva generacija svojim dizajnom više podsjećala na monovolumen, druga generacija inklinira veoma popularnom kompaktnom SUV segmentu.

DSC03180c

Dizajnerski izraz je jasan, sa veselim i privlačnim linijama, te emotivnim smjenjivanjem konveksnih i konkavnih površina.

Prednjim dijelom dominira široka, okomito postavljena maska hladnjaka, sa centralno postavljenim logom – lavom. U gornjem dijelu je široka, a prema donjem dijelu se sužava, te nastavlja gotovo neprimjetnom rešetkom ispod prednjeg branika, što je vizuelno veoma efektno, jer stvara raskošan utisak. Liniju maske, prate svjetlosne baterije sa istaknutim LED elemntima dnevnih svjetala. Poklopac motora je visok, dug i gotovo potpuno horizontalno postavljen, te zanimljivo profilisan smjenjivanjem konkavnih i konveksnih površina. Bočna linija karoserije je podignuta, logičan je nastavak pokloca motora, a završava na stražnjem dijelu čineći profil poklopca prtljažnika, sa istaknutim stražnjim svjetlosnim baterijama u obliku lavljih kandži.

Tako podignuta linija naglašava veliko rastojanje od tla, te stvara prostor za široke zaštitne obloge sa svih strana. Na taj način, do izražaja posebno dolaze, pragovi, široki lukovi blatobrana i veliki točkovi.

DSC03171c

Potrebno je istaći da su takve obloge posebno praktične kada se nađete u lošim uslovima vožnje i kada očekujete da će vozilo biti obljepljeno blatom ili prljavim snijegom. Uslovi u kojima smo testirali vozilo, upravo potvrđuju da širina zaštitnih obloga nije pretjerana.

Unutrašnjost je prije svega moderna, ali udobna, prostrana, pregledna i nudi sve što bi zahtijevala prosječna porodica na dužem putovanju. Vozačevo sjedište je dobro pozicionirano, a Peugeotova postura sa malim volanom, gotovo heksagonalnog oblika i i-Cockpitom, koji je vidljiv preko volana, malo će koga ostaviti ravnodušnim. Naime, ovaj inovativni koncept, gdje tablu sa instrumentima gledate preko, a ne kroz točak upravljača,poljuljao je ustaljene forme i to je zaista osvježenje. Displej i-Cockpita ima veliki izbor prikaza i moguća je personalizacija, što će posebno obradovati mlađe korisnike, dok će se stariji zadovoljiti brojčanim podacim, ili prikazom navigacije.

Centralnu poziciju zauzima veliki taktilni displej, ispod kojeg je niz funkcionalnih tipki, kao na klaviru sa kojima možete brzo odabrati željenu grafiku prikaza. Zapravo, vozač će, kada sjedne na sjedište, primijetiti da su sve komande postavljene tako da su vidljive i na dohvat ruke, tako da će se nakon kratkog privikavanja brzo i lako snalaziti u svakoj situaciji. Dok su prednja sjedišta profilisana i dobro drže tijelo, stražnja klupa je gotovo potpuno ravna, a prednost postaje očigledna kada na nju trebaju sjesti tri osobe. Putnici na stražnjoj klupi će imati dovoljno prostora i za noge i za glavu, pa će se osjećati ugodno i nakon dužeg putovanja.

U skladu sa očekivanjima, prtljažnik je zaista prostran i ostavlja utisak da tvornički podatak o 520 l zapremine zvuči kao mala šala, jer je zapremina veća od toga.

DSC03160c

Termin testa poklopio se sa zaista nepovoljnim vremenskim uslovima, pa su snijeg i niske temperature bile redovan pratilac na vožnjama. Takvi uslovi otkrivaju dosta i o vozilu, i o njegovim sposobnostima.

Motor radne zapremine 1.560 ccm, sa 120 KS pokazao se kao sasvim dovoljan za pokretanje, srećom, dosta laganog vozila. Gotovo da nismo poželjeli više snage, iako ubrzanje od 0 do 100 km/h, na papiru ne izgleda impozantno. Ipak, naš testni Lav je bio dovoljno brz i snažan u gotovo svim uslovima vožnje. Ako baš tražimo zamjerku, i ono što nedostaje, je pogon na sve točkove, kojeg ovaj model nema ni uz doplatu. Međutim, uvjereni smo da će taj nedostatak primijetit tek rijetki porodični korisnici, budući da će, kao takvi, sasvim sigurno izbjegavati ekstremne situacije.

DSC03154c

Što se tiče vožnje po asfaltiranoj podlozi, Peugeotu 3008 je teško naći zamjerku. Udobnost, stabilnost i sigurnost su epiteti kojima se može opisati vožnja u njemu. Iako ima dosta veliko rastojanje od tla i visoku konturu, vozilo se ne naginje pretjerano u krivinama, što putnicima daje osjećaj sigurnosti. Osjećaj na volanu je također veoma dobar, jer je upravljački servo mehanizam dobro podešen, a to vozaču omogućuje da vozi bez opterećenja i zamora.

Iako naizgled mali, rezervoar za gorivo zapremine 50 l je sasvim dovoljan i osigurava uzornu autonomiju. Tokom testova u zaista nepovoljnim uslovima, na neočišćenim, vijugavim planinskim cestama, kao i u gradu, u prosjeku smo trošili 6,8 l/100 km. Taj podatak je izuzetno dobar, jer smo uvjereni da bi se,u povoljnim vremenskim uslovima i vožnji, najvećim dijelom na otvorenoj cesti, taj podatak znatno približio tvorničkim podacima, odnosno da bi pažljiv vozač u relanim uslovima vožnje mogao prevesti 100 km sa otprilike 5 l goriva.

Kako biste postali vlasnik ovakvog Peugeota, odnosno vozila kao na testu, potrebno je izdvojiti, prema cjenovniku, 50.924 KM, međutim, cijena testnog vozila iznosi povoljnih 47.989,60 KM. Naravno, potrebno je istaći, da bi cijena osnovnog modela iznosila 44.810 KM. Drugim riječima, prije kupovine je poželjno detaljno se informisati o cijenama i eventualnim akcijama.

Budući vlasnici Peugeota 3008 će moći uživati u vožnji i njegovim mogućnostima, bez obzira da li su krenuli na posao, izlet ili duže putovanje. Posebno će biti zadovoljni porodični korisnici, zbog dobre ponude prostora i visokog nivoa udobnosti. Zadovoljni će biti i pripadnici mlađih generacija kojima su moderan dizajn i velike mogućnosti individualizacije od velikog značaja, te presudni faktor prilikom odlučivanja na kupovinu.




Serijska oprema:

6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci /bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu)
ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila
ASR – sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova
CDS – sistem za kontrolu stabilnosti vozila
Indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama
Električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici
Halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima
Upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja
Prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine
Tempomat / limitator brzine
17” čelične felge sa ukrasnim poklopcem “Miami”
Set za popravak guma
Vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije
Kromirana prednja maska vozila
Obruba iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika
Kožni volan
NOVI Peugeot i-Cockpit® sa instrument tablom u visini pogleda iznad volana
Ručni klima uređaj sa ventilacijskim otvorima na zadnjim sjedalima
Električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem
Dno prtljažnika podesivo u dvije visine
Električni i grijani vanjski retrovizori
Centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem
Obloge unutrašnjosti od tkanine “Meco”
ISOFIX kopče za tri dječje autosjedalice
Preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3 (“Magic Flat”)
Naslon za ruke i otvor za skije na stražnjoj klupi
Naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenjem
Osvijetljen pretinac ispred suvozača
Brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja “Magic Wash”
Sjedalo za vozača sa podešavanjem visine
3 utičnice 12 V (u predjelu sa priključci, na zadnjem dijelu konzole i u prtljažniku)
4 zvučnika + 2 visokotonca
Prednje maglenke
Sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake
Zadnji parking senzori
17” aluminijske felge ”Chicago”
Set za popravak guma
Kromirani umeci na prednjoj maski
LED unutrašnja rasvjeta – LED stropno osvjetljenje sprijeda i straga sa 2 svjetla za čitanje – LED osvjetljenje u prtljažniku – osvjetljenje prostora za noge – LED osvjetljenje centralnog pretinca
Paket Vidljivost:
– automatsko paljenje dnevnih svjetala
– automatski brisači sa senzorom za kišu
– osvjetljenje pristupa vozilu
– unutrašnji fotosenzibilni retrovizor
Električno sekvencijalno podešavanje prednjih i zadnjih stakala
Automatski dvozonski klima uređaj
Sjedalo suvozača sa podešavanjem visine
Ekran na dodir 8” sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup
Radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth)

Opcijska oprema:
HU13 – Električno preklopivi vanjski retrovizori (356 KM)
KK02 – Profilirani aluminijski uzdužni krovni prtljažni nosači (394 KM)
VD09 – Zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima
prtljažnika (356 KM)
WABB – Ručno podesivo vozačevo sjedalo “AGR”:
– Električno podesiv nagib sjedala i potporom u lumbalnom dijelu (4 smjera)
– Mehanički podesiva dužina sjedala (544 KM)
WL3F – NAVIGACIJA 3D (2.063 KM)
WY16 – Prednji parking senzori (375 KM)
ZHBD – 17” aluminijske felge “Chicago” + rezervni točak manjih dimenzija (225 KM)
ZV09 – Paket “Sigurnost” (769 KM)
0MM0 –Metalik boja (1.032 KM)

Tehnički podaci:

Maksimalna snaga 88 kW (120 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 300 NM pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 4,0 – 4,3l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 104 – 111 g/km
Masa vozila 1.375 kg
Performanse
Maksimalna brzina 289 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,2 s
Dimenzije
Dužina 4.447 mm
Širina 1.841 mm (bez retrovizora)
Visina 1.624 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.674 mm
Zapremina rezervoara 50 l
Zapremina prtljažnika 520 l
Cijena testiranog vozila 47.868,60 KM

 

 

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR