Infiniti Q30 je veoma zanimljiv automobil, u svakom pogledu, bilo tehnički, bilo dizajnerski. Ovaj najmanji model u Inifinitijevoj ponudi, premijerno je predstavljen još 2015. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, dizajnirao ga je Alfonso Albaisa, a sklapa se u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, u Velikoj Britaniji.

Po svojim dimenzijama spada u segment kompaktnih automobila, a u Infinitiju ga svrstavaju kao Premium Active Compact. Ovakva klasifikacija je interesantna, jer Q30 ima velike točkove, nešto visočiji klirens (170 mm), a lukovi blatobrana su zaštićeni plastičnim oblogama, pa bi ga neupućeni svrstali među crossovere. Ipak, pogriješili bi, jer osnovu ovog modela čini platforma na kojoj je i Mercedes-Benz A-klase, što potvrđuje i istovjetno međuosovinsko rastojanje, i još mnogo toga.

Naime, iako dolazi pod značkom Infiniti, ovaj model se značajno oslanja na Mercedesovu A-klasu, jer je i ponuda pogonskih agregata veoma slična.

Testirani model pokreće najslabiji motor u ponudi, a radi se o poznatom, solidnom, provjerenom i ekonomičnom turbodizelskom agregatu produkcije Renault (1.5 dCi). Drugačije rečeno, velike tajne nema; to je motor koji se može naći u mnogim Renaultovim modelima, a u ovom slučaju dolazi u izvedbi sa 109 KS i 260 Nm obrtnog momenta – za većinu prosječnih potreba i vozača, sasvim dovoljno.

S druge strane, platforma i sistem vješanja mogu podnijeti mnogo više snage. Naime, ovaj model je dostupan i sa Mercedesovim 2,2 litarskim turbodizelskim motorom (OM651) sa 170 KS, kao i benzinskim turbopunjemim motorima (M 270 DE 16 AL i M 270 DE 20 AL) sa 122, 156 i 211 KS,  u opciji sa 7-stepenim automatskim mjenjačem, kao i pogonom na sva 4 točka (kao Mercedes-Benz GLA).

Dizajn infinitijevih modela je jedinstven. Prednji dio, preciznije, maska hladnjaka i oblik prednjeg branika i svjetlosnih baterija je prepoznatljiv. Velika maska hladnjaka oivičena je hromiranim obrubom, a motiv bočnih strana rešetke hladnjaka, vidljiv je i na hromiranom ukrasu na stražnjim „C“ nosačima krova. Svjetlosne baterije, sa LED elementima ostavljaju zanimljiv trodinemzionalni utisak, ali i osiguravajau dobru vidljivost u svim uslovima vožnje. Bočne stranice su neobično profilisane, moglo bi se reći „valovite“, a posebno dobar, sportski izgled imaju bočni pragovi ispod vrata, napravljeni od kvalitetne plastike, sa Black lacquer finišom.

Čak i stražnji dio ostavlja sportski utisak, koji posebno naglašava veliki krovni spoiler, koji štiti stražnji vjetrobran. Ipak, oblik stražnjeg polopca, ukazuje da prtljažni prostor nije mali, naprotiv, osnovna zapremina od 430 l je veoma dobro iskoristiva.

Veze sa Mercedesovim modelima vidljive su i u unutrašnjosti, ako ništa, zbog ključa, položaja ručice za kontrolu brisača i parkirne kočnice. Međutim, Infiniti ima i neke svojstvene detalje. Na primjer, položaj prednjih sjedišta je neuobičajeno visok za ovaj segment automobila, ali je udobnost na dosta visokom nivou.

Kao što smo već napomenuli, raspored komandi i organizacija kokpita donekle podsjeća na Mercedes-Benz, što znači da je ergonomski raspored veoma dobar. Ipak, ima tu i nekih tipično Nissanovih detalja, prije svega u organizaciji audio sistema, ali i jedinstvenom Infinitijevom navigacionom sistemu.

Uz udoban i preostrana sjedišta naprijed, ni na stražnjoj klupi nije tijesno, pa će se dva putnika osjećati ugodno i na dužim putovanjima, iako je ta klupa predviđena za prihvat tri putnika.

U vožnji vas Infiniti Q30 neće razočarati, jer su vozna svojstva veoma dobra. Zahvaljujući velikim točkovima, velikom međuosovinskom rastojanju i dobro riješenom sistemu vješanja, loše ceste neće uzrokovati neudobnost, a dobra zvučna izolacija će osigurati i dodatni komfor.

Iako na papiru, 109 KS nije mnogo, sasvim je dovoljno, ako se ne želite trkati od semafora do semafora. Naime, tvornički deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12 s, iako u praksi imate utisak da ovaj automobil može i bolje od toga. Dakle, ako želite mirnu i ugodnu vožnju, i pri tome ekonomičnu, Renaultov 1,5 litarski motor je sasvim dovoljan. Tokom testnih vožnji ustanovili smo da se potrošnja goriva kreće između 4,5 l/100 km na otvorenoj cesti i 6 l/100 km u gradskoj vožnji, što su podaci koji bi zadovoljili mnoge korisnike. Naravno, za ekonomičnu vožnju potrebno je dosta često posezati za ručicom mjenjača, koja srećom ima kratak i precizan hod. Ako baš tražimo zamjerku, možemo je uputiti na zvuk motora, iako je to prilično subjektivna opaska, jer nije nemoguće da je konstruktor izduvnog sistema želio da postigne baš takav zvuk, lišen reskosti, čak i pri višim obrtajima.

Testirani model imao je deklarisan nivo opreme premium, a u dodatnu opremu uključeni su panoramski ostakljeni krov (koji se ne može otvoriti) i Inifniti navigacioni sistem. Cijena takvog modela nije mala i iznosi 62.918 KM, ali se po akcijskoj cijeni može dobiti u zamjenu za 49.900 KM. Prilikom kupovine ovakvog automobila, potrebno je napomenuti da su paketi opreme veoma bogati, i da svaki kupac može odabrati ono što mu je potrebno, uz različite kombinacije, što u će u konačnici odrediti cijenu.

Oprema:

ABS, EBD, TCS, BA i VDC
Klima uređaj
Elektricni podizaci prozora
Naslon za ruku sprijeda
Električno podesiva i grijana vanjska ogledala
Vanjska ogledala u boji vozila sa LED pokazivacima smijera
Kvake u boji vozila
Zaštitna plastika na rubu blatobrana u Black lacquer boji
Bocni umetci u Black lacquer boji
Stražnji spojler u Black lacquer boji
Kromirane  lajsne
Senzor za svjetla
LED stražnja svjetla
Multifunkcionalni upravljač
Kožom obložen upravljač sa komandama
Mjenjač u koži
Upravljac podesiv po visini i   dubini
Dijelovi konzole obloženi leatherrete tkaninom
Unutrašnji detalji  u Black lacquer  boji
6-brzinski manualni mjenjac
Servo upravljač osjetljiv na brzinu
Sistem nadzora pritiska u gumama (TPMS)
Pomoć pri kretanju na uzbrdici
Električna ručna kočnica
Daljinsko centralno zaključavanje
7 zracnih jastuka (vozac, suvozac, bocni sprijeda, zracna zavjesa, zracni jastuk za koljena vozaca)
LED dnevna svjetla
Upozorenje na frontalni sudar sa stop sistemom
Sjedišta obložena tkaninom
Sjedište vozača podesivo po visini
2 Isofix priključka na stražnjoj klupi
Audio sistem sa 6  zvucnika
2 USB priključka
Grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla
LCD VGA 7” ekran osjetljiv na dodir  – Infotainment sistem, Bluetooth za telefon i glasovne komande
18” alu naplatci sa 5 duplih krakova, gume 235/50 R 18
Pribor za popravak gume – zamjena za rezervni točak
Dodatna oprema
Panoramski krov sa električnom zavjesom
Infiniti navigacioni sistem

Tehnički podaci:
Motor 1.461 cm3
Maksimalna snaga 80 kW (109 KS) pri 4.000 o/min
Maksimalni obrtni momenat 260 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 4,1 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 108 g/km
Masa vozila 1.464 kg
Performanse
Maksimalna brzina 190 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 12 s
Dimenzije
Dužina 4.425 mm
Širina 1.805 mm
Visina 1.495 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.700 mm
Zapremina rezervoara 50 l
Zapremina prtljažnika 430 l
Cijena testiranog vozila   49.900 KM

 

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR