Focus je jedan od najpopularnijih i najprodavanijih modela ovog proizvođača, koji se već dugi niz godina opire oštroj konkurenciji u „C“ segmentu.

Ipak, oznaka ST upućuje na činjenicu da ne govorimo o običnom automobilu kakve viđamo svakodnevno, već proizvodu koji je djelo Fordovog odjeljenja Sports Technologies. Drugačije rečeno, govorimo o pravom sportskom vozilu, ne toliko radikalnom kao npr Focus RS, ali dovoljno sportskom da se to vidi, čuje i osjeti sa svakim pređenim kilometrom.

Dizajn se jasno oslanja na poznati Focus, pa se gledano sprijeda ne razlikuje značajno, osim po crnoj saćastoj masci hladnjaka, nešto ispupčenijem poklopcu motora, ali stražnji dio sa velikim, jedinstvenim krovnim ST spoilerom i centralno postavljenim cijevima izduvnog sistema, uglavljenim u stražnji apron, ukazuju na razlike. Naravno, rastojanje od tla je nešto manje, točkovi nešto veći, gume šire, drugačiji branici i obloge na pragovima…

Sve to nam nekako stidljivo govori, da je nakon razvoja običnog Focusa, vozilo dato na dodatni razvoj stučnjacima iz već pomenutog odjeljenja Sports Technologies, koji su cestovne probe zamijenili grubim Nürburgringom. To je grupa sanjara, koji svoje zamisli pretaču u automobile i taj posao rade onako kako treba. Svaki detalj je bitan, a najvažnija stvar je jedna, a to su sljedeće dvije: pripremiti motor, ovjes, mjenjač, kočnice i aerodinamičke elemente,  omogućiti motoru da na što bolji način svoj potencijal prenese na podlogu, osigurati vozilu dobro ležanje u svim uslovima vožnje (posebno u krivinama), sve to upakovati u oku ugodnu cjelinu, učiniti ga sigurnim, i sve to na nenametljiv način. (Ako nešto nismo dobro prebrojali, nemojte zamjeriti, jer i ove redove piše također sanjar)

Tako je nastao Focus ST, koji se sada nudi i sa dizel (Duratorq) motorm, uz poznati benzinski EcoBoost sa 250 KS. Dakle dizel, ali sa 185 KS i 400 Nm obrtnog momenta, ovih 35 KS više u odnosu na serijsku izvedbu, djelo je gore pomenutih ST sanjara.

Brzim pregledom otkrivamo da je limarija dobro sklopljena i da su dodatni aerodinamički elementi prišvrćeni tako da neće otpasi na prvoj krivini ili oštrijem kočenju.

U unutrašnjosti nas dočekuju prednja, kožom opšivena, duboko i sportski profilisana Recaro sjedišta i kokpit, pomalo arhaičan, bez centralnog monitora. Ali na vrhu centralne konzole, zakrenuti prema vozaču, u old school stilu su pokazivači pritiska i temperature ulja, te turbo pritiska. Ovaj dodatak nije novost, već atavizam, takve instrumente imali su sportski i trkaći automobili mnogo godina prije nego što je stvorena savremena elektronika, čak i prije tranzistora. Oni su omogućavali vozačima da budu i centralni procesor i svi zamislivi sistemi asistencije. Da ne zaboravimo, ispod ova pomenuta tri instrumenta, u centrlanu konzolu uglavljen je radio prijemik sa CD-om, i komandama na volanu, koji je tokom testni vožnji bio stišan do maksimuma.

Udobna i duboka sjedišta čvrsto obuhvataju tijelo i kada vežete pojas, nema mrdanja! Pritiskom na dugme Start oglasi se snažni Duratorq, resko, čvrsto, odlučno i dok je hladan, pomalo grubo, jasno dajući do znanja da sagorijeva naftu.

Da parafraziramo pjesnika: „Prva kuplung, druga, treća, Fordov ti je mjenjač sila…“ I zaista jeste. Ručica mjenjača je kratka i precizna, a stepeni prenosa besprijekorno usklađeni sa parametrima motora. Dodajmo da je osjećaj na volanu odličan, da je sistem vješanja tvrdo podešen, gotovo kao za trke, a kočnice ne ostavljaju dilemu – hoće li ili neće zaustaviti vozilo. Ovdje ABS ne znači: Ako Bog da Stane.

Vožnja kroz grad, od semafora do semafora – pitamo se: šta ovi ljudi rade? Zašto kreću prije nego što se upali zeleno svjetlo na semaforu, znaju li da se to zove jump start , i da je to na trkama kažnjivo? Kada već krenu, zašto se kreću tako neodlučno? Uglavnom, na svakom semaforu Focus ST svima, bez pardona i stida pokaže svoje izduvne cijevi.

Izlazimo na autoput. Lagano, bez nervoze i pritiska dostižemo 200 km/h, ima tu rezerve za još, do deklarisanih 217 sigurno, a možda i za više, ipak ne rizikujemo, cesta jeste očićena od snijega, ali ima zaostale poledice i kamenčića. Uz Ivan, 120 km/h u 5. stepenu prenosa, može i brže, ali nismo sami na cesti. A i to je sa dubokom rezervom, jer vozimo na zimskim gumama, pri temperaturi od -3°C. Sa drugačijim gumama i temperaturama (kamenčićima i poledici) bilo bi drugačije…

U međuvremenu, motor se zagrijao na radnu temperaturu i postao tih i uglađen, tada izduvni sistem postaje instrument koji proizvodi muziku. Svaka čast inženjeru koji ga je konstruisao (sanjar – sigurno).

Da ne zaboravimo, testirani model ima još jedan par vrata i stražnju klupu sa djeljivim naslonom. Stražnja klupa nije neudobna i ima sasvim dovoljno prostora. Ali koliko je udobna sa tvrdo podešenim ovjesom na neravnoj podlozi? Iza stražnje klupe, logično – prtljažnik, sa upotrebljivih 363 l korisne zapremine, koja se potrebi može povećati na 1.262 l, kao kod običnog Focusa. Kome ni to nije dovoljno, brizi nema mjesta, Focus ST može biti i u karavanskoj izvedbi.

Zbog stila vožnje i vremenskih (ne)uslova, očekivali smo da će se rezervoar za gorivo brzo isprazniti, srećom, nismo bili u pravu, a ni putni računar nas nije iznevjerio, pa je brojka koja pokazuje prosječnu potrošnju bila kao zakucana na 7,6 l/100 km. Ovaj podatak je zapravo odličan, jer smo koristili svaku priliku da stisnemo pedalu gasa i osluškujemo muziku. U drugačijim vremenskim uslovima i uz malo pažnje i manje težine u desnoj nozi, ubijeđeni smo da bi prosječna potrošnja bila negdje između 5,5 i 6 l/100 km, ako ne i manje.

Još jedna dobra stvar je i cijena. Na iznenađenje, dobili smo zavnično, cijena testiranog vozila iznosi 45.890 KM, istini za volju, redovna cijena ovakvog vozila je 53.923 KM, što je još uvijek prihvatljivo, imajući u vidu šta se sve dobija za uzvrat. To su snovi iz djetinjstva, snovi vrijednih radnika, to su snovi koji su nas hrabrili na učenje i saznavanje, takvi snovi nemaju cijenu.

ST2 paket – standardna oprema:

Prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača
dvozonski automatski klima-uređaj
ABS+EBA+EBL+ESP
pomoć pri kretanju uzbrdo
Recaro sportska kožna sjedišta s grijanjem
grijači vjetrobrana i mlaznica za pranje
alarm
dvostruko daljinsko centralno zakljucavanje (dva preklopna ključa)
kodirani ključ
električni podizači prednjih i stražnjih prozora (prednji sa spuštanjem/podizanjem na dodir) automatsko zatvaranje prozora
automatsko uključivanje svjetala sa “follow me home” funkcijom
prednja svjetla za maglu
senzor za kišu
kožom obložen servo-upravljač podesiv po visini i dubini
kožom obložena ručica mjenjača
putni kompjuter (uključuje i “Ecomode”)
centralni info-display (4 linije – dot matrix)
električno pomični i grijani retrovizori s kućištima u boji karoserije
sjedište vozača podesivo u 4 pravca, za suvozača u 2 pravca
ICE 27 – Radio/CD/MP3, USB, 3,5-inčni display s prikazom dvije linije teksta
6 zvučnika
daljinske komande na volanu
centralna konzola sa kliznim naslonom za ruku
dva držača za čaše sa rolo pokrivacem
18-inčne aluminijske felge sa gumama dimenzija 235/40 R18
ST karoserijske komponente, komplet ST barnika i spoilera,  ST maska hladnjaka, ukrasne lajsne na pragovima sa ST logom

 

ST3 paket – dodatna oprema:
Bi-Xenon svjetla sa mlaznicama za pranje
LED dnevna svjetla
LED stražnja svjetla
Jedinstveno stražnje sjedište djeljivo (60:40)
zatamnjena stakla iza B stuba
unikatni stražnji ST spojler
paket za pušače

Tehnički podaci:
Motor 2.0 TDCi, 1.998 cm3
Maksimalna snaga 136 kW (185 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 NM pri 2.000 – 2.750 o/min
Potrošnja goriva 4,2 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 110 g/km
Masa vozila 1.464 kg
Performanse
Maksimalna brzina 217 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,1 s
Dimenzije
Dužina 4.362 mm
Širina 1.823 mm (bez retrovizora)
Visina 1.471 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.648 mm
Zapremina rezervoara 60 l
Zapremina prtljažnika 363-1.262 l
Cijena testiranog vozila 45.890,00 KM

 

Komentari

komentara

1 komentar

OSTAVITI ODGOVOR