Privlačna kombinacija

Naša iskustva sa malim Citroenovim crossoverom nisu mala u Amsterdamu smo napravili prve kilometre sa skoro svim verzijama a potom smo na testu imali 1.6 HDi sa ETG6 mjenjačem. Sada prenosimo utiske stečene sa Cactusom pod čijom se prednjom haubom nalazio 1.2 litreni trocilindrični benzinac snažan 82 KS uparen sa manuelnim mjenjačem sa 5 stepeni prenosa. Kombinacija snage i ukupne mase manje od 1t pokazala se kao veoma upečatljiva. U rubriku ”hvalimo” upisujemo: stil, komfor, skromnu potrošnju goriva i cijenu a u ”kudimo” jedino ”serijsku” garanciju od dvije godine.

Ispod prednjeg poklopca našeg testnog automobila nalazila se slabija verzija 1.2 litrenog benzinca koja na izlazu radilice motora daje 82 KS pri 5.750 obr/min. Oznaka Pure Tech otkriva da se radi o modernom agregatu sa 3 cilindra. Motor je premijerno uveden paralelno sa predstavljanjem globalne limuzine CElysee. Potom je našao mjestu u modelima C3 i C4 što na najbolji način potvrđuje univerzalnost, odnosno performanse koje će zadovoljiti većinu prohtjeva. Već i manje upućeni znaju da benzinski motori najveću vrijednost obrtnog momenta daju na relativno visokim obrtajima. Ali za 118 Nm raspoloživih na 2.750 obr/min može se reći da su pozicionirani nešto niže od očekivanog. To se, kao prijatna posljedica, itekako osjeti u svim uslovima eksploatacije. Ovisno o režimu rada motor ima karakterističan zvuk za sve trocilindraše koji se trenutno mogu naći na tržištu. Neki kažu da je ”frktav” dok ga drugi uspoređuju sa mlinom za kafu. Ono što je najvažnije jeste odsustvo neugodnih vibracija…Pure Tech sa prirodnim usisavanjem smješe snagu na prednju osovinu šalje preko solidnog manuelnog mjenjača sa 5 stepeni prenosa. Ukapčanje željenog stepena prenosa odvija se dovoljno brzo i precizno. Šta više, moramo reći da je grupacija PSA napravila značajan korak naprijed kada su manuelne transmisije u pitanju.

Motor snagu razvija linearno što u paru sa dobro sračunatim prenosnim odnosima u mjenjaču daje performanse bolje od očekivanih ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,8 sekundi i maksimalna brzina 167 km/h. Na osnovu osjećaja za komandama ima se utisak da je ubrzanje energičnije neko što brojke u katalogu sugerišu. Hvalimo i postizanje najveće brzine bez ikakvog napora. Mi smo bez problema držali putnu brzinu od 164 km/h  a to je svakako ”debelo” van zakonskih okvira…

Bez obzira da li je mali Citroenov crossover opterećen minimalno ili maksimalno karakteristike relativno malog benzinca zadovoljiti će gotovo sve potrebe vlasnika. Jedino će malo ”nervozniji” vozači kritikovati mali nedostatak snage na uzbrdicama, pogotovo ako se u lijepo oblikovanoj unutrašnjosti nalazi 5 putnika sa pripadajućom prtljagom…

Iako su destilacije sirove nafte svakim danom jeftinije uvijek se postavlja pitanje prosječne potrošnje goriva. Logično, što je manja to je eksploatacija povoljnija. Mi smo test završili sa prosječnih 5,7 litara benzina. Recimo da se PSA Pure Tech uklapa u ”filozofiju” svih modernih malih benzinskih motora na tržištu. Pri tome mislimo na stil vožnje i potrošnju. Ukoliko je vozač pažljiv na otvorenoj se cesti distanca od 100 km može savladati sa 4 litra benzina. Drugu krajnost predstavlja sportska vožnja po gradu. U takvim uslovima putni će računar ”izbaciti” prosječnu potrošnju od 10 pa i više litara. Tokom umjerenog gradskog tempa iz rezervoara zapremine 50 litara za 100 km ”nestati” će 6,5 – 7 litra benzina. Tu nema nikakve tajne ako se ovako motoriziran Cactus vozi u skladu s ponašenjem ciljne grupe kupaca i potrošnja će se kretati u granicama koje su veoma blizu fabričkim obećanjima. U suprotnom, potrošnja će, u odnosu na radnu zapreminu motora, razočarati.

Naša iskustva sa Citroenom C4 Cactus navode na zaključak da treba ozbiljno razmisliti o doplati za jaču verziju istog motora. Oznaka 110 THP otkriva da se radi o turbo motoru sa 110 KS. Ide osjetno bolje uz gotovo istu prosječnu potrošnju benzina. Za neka je tržišta predviđena i slabija verzija 1.2 atmosferca sa 75 KS. Na žalost tu varijantu motora nismo imali priliku voziti pa tako nemamo ni naš sud. Uostalom to nije ni bitno jer se najslabiji motor ne nalazi u ponudi za naše tržište. Obzirom na ukupnu masu manju od 1t ne sumnjamo da i tako motoriziran Cactus ima smisla, pogotovo što mu je finalna cijena veoma povoljna…

Vožnja Kaktusa pravi je užitak. Nešto mekše podešen ovjes kao stvoren je za naše ne baš idealne ceste. Rupe se upijaju tiho i nježno. Jedino se na oštrim poprečnim oštećenjima može čuti nešto više buke iz pravca zadnje osovine. Bez obzira da li je Kaktus opterećen minimalno ili maksimalno zadržano je uzorno držanje podloge. Vozač u rukama uvijek ima pravi osjećaj što olakšava brze vožnje po auto putu ali i manevrisanje u gradu. Krug okretanja je 11,2 m pa nema problema ni prilikom parkiranja na skučenom prostoru. Najniža tačka donjeg postroja od tla je udaljena 16,5 cm. Dovoljno za odlazak na udaljena izletišta do kojih vode makadamski, ne baš uređeni, putevi.

Iako Kaktus nije stvoren za auto trke brza vožnja po vijugavom putu ne predstavlja nikakav problem, tim prije jer je cijeli automobil odlično uravnotežen u šta ubrajamo i dobro podešen servo uređaj volana. Efikasne kočnice brinu se za adekvatna usporenja u kritičnim situacijama. Iako se na prvi dodir pedale kočnice ima osječaj da se disk ploćice (pre)snažno zariju u ventilirajuće diskove sila kočenja može se precizno dozirati…

O zanimljivom dizajnu već je sve rečeno. Ipak ponovimo da se radi o automobilu za kojim se svi okreću. Jedni sa oduševljenjem a dugi sa dozom čuđenja. Ali ono što je najvažnije jeste činjenica da ravnodušnih nema…

Isto se odnosi i na unutrašnje uređenje. Takva kombinacija stila i jednostavnosti unikatna je na tržištu i kao takva zaslužuje sve pohvale. Najviše ocjene mogu se dati prednjim sjedištima dok je zadnja klupa u prosjeku klase. Neki kao nedostatak navode jednodijelni naslon. Takvima recimo da će se dvodijelni u standardnom omjeru 1/3:2/3 u ponudi naći tokom godine…

Na početku smo napisali da smo ranije detaljno testirali dizelsku verziju sa ETG6 mjenjačem. Zato smo s posebnim zanimanjem na test uzeli Cactus sa baznim benzinskim motorom i manuelnim mjenjačem. Poslije 8 dana zaključili smo da Citroenov gradski crossover sa 82 KS ni u jednoj situaciji u saobraćaju neće zaostajati za jačim automobilima. Šta više, ubrzanja i maksimalna brzina nadmašuju očekivanja. Među adute ubrajamo skromnu potrošnju goriva, ponudu prostora te razne stilske dodatke za personalizaciju vozila. Cijena testnog modela sa svom dodatnom opremom je 29.145 KM. Ali, onaj ko se suzdrži od kupovine šik detalja može pristojno opremljenog Cactusa sa istim motorom dobiti u zamjenu za 26.247 KM.

Tehnički podaci:

Citroen C4 Cactus Feel Edition ”Trendy” 1.2 PureTech*
dužina: 4.157 mm,
širina: 1.729 mm,
visina: 1.480 mm (1.530  mm sa krovnim nosačima),
međuosovinsko rastojanje: 2.595 mm. *
motor: 1.199 ccm, 82 KS pri 5.750 obr/min, 118 Nm pri 2.750 obr/min*
mjenjač: manuelni 5 stepeni prenosa *
prtljažnik: 358 – 1.170 l *
prosječna potrošnja na testu: 5,7  l / 100 km  *
ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,8 s *
maksimalna brzina 167km/h *
cijena testnog automobila sa dodatnom opremom i trenutnom akcijom: 29.145 KM*

Oprema testnog automobila:

Serijska oprema na testnom automobilu: ABS / REF / AFU / ESP / ASR, čeoni zračni jastuci za vozača i suvozača u stropu, sa mogućnošću deaktivacije, bočni zračni jastuci, sigurnosne zavjese / sigurnosne brave za zaključavanje djece na zadnjim vratima, regulator i limitator brzine sa mogućnošću programiranja, upozoravajuća lampica za nevezane sigurnosne pojaseve naprijed i nazad, kontrola pritska u gumama (DSGI), električni servo upravljač, indikator za mijenjanje brzine (samo na BVM), električno pomicanje prednjih stakala, daljinski ključ sa tri komande, centralno zaključavanje, električno podešavnje vanjskih retrovizora, vozačevo sjedište podesivo po visini, sistem audio MP3 4HP sa prostornim ozvučenjem na 7inčom displeju odjetljivom na dodir, 1 USB priključak i 12V priključak (plus 1 Jack priključak u pretincu ispred vozača), MagicWash (pumpice za tečnost ugrađene umetlice brisača), Conecting Box (Bluetooth komplet), volan obložen kožom u dvije boje sa kromiranim detaljima, vanjski ukrasni elementi u sjajnoj crnoj boji (vanjski retrovizori, dekorativni motiv na staklu prtljažnika, stub vjetrobranskog stakla, zračni usmjerivač na spojleru), ručice vrata u boji karoserije, poseban natpis CACTUS bočno, prednje maglenke sa statičnim osvjetljenjem pri skretanju, Paket Auto (automatski klimauređaj na 7inčom displeju na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači i 2 USB priključka),  vanjske zaštine obloge Airbump® Dune.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Smeđa boja Olive, uzdužni krovni nosači u bijeloj boji, vanjski retrovizori u bijeloj boji, 17inčne aluminijske felge Cross.

Autor : Alden Hadžagić

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR