Citroën C-Elysée je prvi put predstavljen na evropskom tržištu 2012. godine, iako je model sa istim nazivom bio prisutan na kineskom tržištu još od 2002. godine.

Ovaj model je, zapravo, subkompaktna limuzina, koja svojim vlasnicima puža veliku ponudu prosora, praktičnost, funkcionalnost i sve ono što je potrebno. Nastao je na  Citroënovoj bogatoj tradiciji i znanju da svojim kupcima ponudi pouzdan i robusan automobil, koji će se dobro snaći i na lošim cestama i uz sve to i ekonomičan. Porodični automobil koji će služiti u svakoj prilici, za svakodnevnu upotrebu i za odlazak u pozorište i za odlazak na izlet i na duža putovanja.

Osim toga, zaljubljenici autosporta se sasvim sigurno sjećaju da je C-Elysée učestvovao na FIA WTCC (World Touring Car Championship), te da je tri godine zaredom osvajao šampionske titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora, odnijevši 14 pobjeda u 15 trka (2013.).

Ovaj model naišao je na dobar prijem na tržištu, prvenstveno zbog svojih velikih mogućnosti i prihvatljive cijene.

U svojoj drugoj modelskoj generaciji, C-Elysée donosi savremeniji dizajn, iako je osnovna trovolumenska forma zadržana. U prednji branik ugrađen je širok zračni usisnik, tu su nove maglenke, LED dnevna svjetla, te redizajnirane svjetlosne baterije. Stražnji dio je također dobio nova svjetla sa 3D efektom, a elegantan utisak stvaraju i novi 15 i 16 inčni točkovi.

U stvari, Citroën je zadržao sve ono što je kupcima potrebno. Velika ponuda prostora, kako na prednjim sjedištima, tako na stražnjoj klupi, kao i u prtljažniku, kojem je sa osnovnih 506 dm3 (mjereno VDA metodom) teško parirati. Tu je i veliko međuosovinsko rastojanje, ali i veliko rastojanje od tla, kao i sistem vješanja podešen tako da zadrži udobnost i pri lošim cestovnim prilikama. Ono po čemu ćemo sigurno pamtiti C-Elysée je prtljažnik. Osnovna zapremina je 506 l, a preklapanjem stražnje klupe, dobija se cijelih 1.332 l. Naravno, zbog trovolumenskog oblika automobila, u prtljažnik, ne možete staviti npr mašinu za veš prilikom selidbe, ali ćete uz malo manipulacije, uspješno ugurati i najveće kofere.

U unutrašnjosti zapažamo novu centralnu konzolu, dok je raspored komandi ostao logičan i funkcionalan. Izbor materijala naglašava robusnost i jednostavnost, bez ekstravagantnih dodataka koji bi nepotrebno poskupili proizvodnju.

Sjedišta su udobna, a volan dobro leži u rukama. Osim toga, testirani model je opremljen putnim računarom i tempomatom, što olakšava vožnju na dugim putovanjima, te uz to omogućuje vozaču da pomno prati i tako smanji potrošnju goriva.

U vožnji se C-Elysée ponaša u skladu sa očekivanjima. Naime, Inženjeri su posebnu pažnju posvetili nešto robusnije dimenzionisanom sistemu vješanja. Imajući u vidu da je rastojanje od tla nešto veće, nego što je to uobičajeno (142 mm), to je i hod opruga nešto duži, a stabilizatori bolje podnose torziona opterećenja. Takva postavka predviđena je očigledno za lošije ceste, te osgurava da C-Elysée prelazi preko udarnih rupa ili tramvajskih šina bez većeg napora, što je posebno povoljno za putnike na stražnjoj klupi.

Model na testu pokreće 1,6 litreni turbopunjeni dizelski motor sa 99 KS i 254 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor je već ranije pokazao da je veoma efikasan i štedljiv, a ako tome dodamo malu ukupnu masu vozila (1.165 kg) i dobar mjenjač, tada C-Elysée postaje veoma štedljiv automobil. U gradskoj vožnji potrošnja goriva, sa konstantno uključenim klima uređajem, ne prelazi 6 l/100 km, dok na otvorenoj cesti i uz malo pažnje, te korištenje tempomata, moguće je potrošnju spustiti i ispod granice od 4 l/100 km.

Testni model opremljen je paketom opreme SHINE, koji vozaču donosi gotovo sve što je potrebno, ali bez luksuznih detalja. Za ovakav autombil, sa opremom kao u specifikaciji, po cjenovniku je potrebno izdvojiti 29.692 KM, a cijena sa popustom iznosi 25.535 KM. Naravno, C-Elysée se sa osnovnim paketom opreme i nešto slabijim benzinskim motorm može nabaviti već za 19.338 KM, što je zaista povoljno. Osim toga, ako se odlučite za kupovinu ovakvog automobila, u prodajnom salonu/servisu, vam mogu ponuditi i produženu garanciju (uz dolpatu) od 36, 48 ili 60 mjeseci.

 

Serijska oprema (Shine):

ESP, ABS

Zračni jastuci vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima

Kontrola za nepričvršćen sigurnostni pojas za vozača

Detektor niskog pritiska u gumama

Indikator promijene stepena prijenosa

empomat i limitator brzine

LED dnevna svjetla , stražnja svjetla sa 3D efektom

Po visini podesivo vozačevo sjedalo

Nasloni za glavu na prednjim sjedištima sa podešavanjem visine

Tritočkovni sigurnosni pojasevi na stražnjoj klupi

Sistem ISOFIX (2 na stražni klupi)

Centralno zaključavanje daljinskim upravljačem

Električno pomicanje prednjih stakala

Po visini podesiv volan, kožni volan, putni računar

Pretinac ispred suvozača

3 naslona za glavu na stražnjoj klupi sa podešavanjem visine

Prednje maglenke , električno podesivi i grijani vanjski retrovizori

Ručice na vratima u boji karoserije

Vanjski retrovizori u boji karoserije

Naslon za ruke između prednjih sjedišta sa pretincem

Unutrašnja dekoracija Sunsilver Brilliant

Pomoć kod parkiranja unazad

Električno pomicanje stražnjih stakala

Autoradio RD45 CD MP3, USB, sistem Bluetooth i 4 zvučnika, komande za upravljanje ispod volana

Klima uređaj sa digitalnim displejem

Hromirane letvice na bočnim staklima,

Hromirani umeci na prednjem braniku

Obloge unutrašnjosti Waxe Mistral crna

Set za popravak guma

16” čelične felge sa ukrasnim poklopcem Steel&Sty

 

Dodatna oprema:

15” aluminijske felge Turola/čelični rezervni točak manjih dimenzija

Metalik boja (smeđa Nocciola)

 

Tehnički podaci:
Motor Blue HDi 100, 1.560 cm3
Maksimalna snaga 73 kW (99 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 254 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 3,8 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 98 g/km
Masa vozila 1.165 kg
Performanse
Maksimalna brzina 183 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,8 s
Dimenzije
Dužina 4.419 mm
Širina 1.953 mm (sa retrovizorima)
Visina 1.466 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.652 mm
Zapremina rezervoara 50 l
Zapremina prtljažnika 506 – 1.332 l
Cijena testiranog vozila   25.535,00 KM

Komentari

komentara

OSTAVITI ODGOVOR