AUTO TEST DACIA DUSTER BiH




Dacia Duster premijerno je predstavljena na sajmu automobila u Ženevi 2010. godine, ali je prvi javni nastup ovog vozila bio na trci Trophy Andros 2009. Automobil je nastao na modificiranoj platformi modela Logan, sa podignutim klirensom i mogućnošću pogona na sve točkove. Zbog svojih dobrih svojstava i pristupačne cijene, Duster je naišao na dobar prijem na tržištu. Tvorci Dustera nisu se kockali ni sa njegovim izgledom, ni sa ugrađenom tehnikom; korišteni su provjereni Renaultovi motori, a pojedini elementi pogonskog sistema preuzeti su od Nissana. Tokom 2013. godine, model je dizajnerski osvježen, a na našem testu je njegova druga modelska generacija.

Budući da smo se sa ovim modelom već upoznali još 2010., odmah smo zapazili sličnosti i razlike koje je donijela druga generacija. Dizajnerski i stilski, novi Duster je savremen automobil, pravi kompaktni SUV, sa visokim klirensom i izraženim blatobranima. Naravno, tu su i branici sa plastičnim zaštitnim elementima, te neizbježni krovni nosači. Kontura je ostala veoma slična i prepoznatljiva, a ni dimenzije nisu izmijenjene, ali tu su neki novi i savremeni elementi, posebno kada su u pitanju svjetla, i prednja i stražnja, sa interesantnom grafikom. Nešto više izmjena zapažamo u kokpitu. Uz moderniju unstrumentaciju, centralna konzola je izmijenjena: tu je sada centralni taktilni displej dijagonale 7 inča, a dugmad za otvaranje prozora su premještena, tamo gdje im je i mjesto - na vrata. Uz ovaj model, rumunski proizvođač nudi benzinske i dizelske motore, pogon samo na prednje ili sva četiri točka, te manuelni ili automatski mjenjač. Drugačije rečeno, konstruktori su prilikom stvaranja ovog automobila, prvenstvono razmišljali kako da ga učine što jeftinijim, ali ne na uštrb pouzdanosti, o čemu svjedoči i slogan koji najbolje govori o cijeni automobila: „Skandalozno pristupačan“ Ipak, nema tu ništa „skandalozno“, jer testni model pokreće najbolji motor u ponudi, vjerovatno jedan od najboljih motora u svojoj klasi, kojeg ugrađuje Renault u brojne modele, a ugrađuje ga i Mercedes-Benz. Jednostavno, radi se o motoru sa oznakom 1.5 dCi, sa 110 KS i 260 Nm obrtnog momenta, u ovom slučaju, spregnut sa automatskim mjenjačem i pogonom na prednje točkove. Radi se, dakle, o pouzdanom, ekonomičnom, i u milionima primjeraka provjerenom motoru. Unutrašnjost je, kao što smo već napomenuli, dosta moderna. Nema tu ekstravagantnih elemenata, jer je funkcionalnost bila imperativ, pa su komande i instrumenti složeni u dobar ergonomski raspored, na koji se brzo privikava.

Centralnu poziciju kokpita zauzima 7-inčni taktilni displej, koji osim komunikacionih postavki (radio, audio, telefon) pokazuje, i može upravljati brojnim drugim funkcijama, kao što je npr dosta dobar navigacioni uređaj, koji vozača upozorava na fiksne radare, emituje slike sa kamera za vožnju unatrag i unaprijed, ili sa bočnih strana. Zapravo, kamera za vožnju unatrag je dosta česta kod vozila viših klasa i često je nadopuna parkirnim senzorima, a u Daciji su otišli i korak dalje, pa su sličnu kameru postavili i u prednju masku, te u vanjske retrovizore, čime će manevrisanje na tijesnom parkiralištu biti znatno olakšano. Potrebno je istaći da takve kamere, većina vozila kompaktnog segmenta nema u opciji.

Pozicija vozača i suvozača je dobra, podignuta i osigurava dobar pregled. Sjedišta su ugodno profilisana i neočekivano udobna, pa se vozač i suvozač neće zamarati ni na dužim putovanjima. Prostora i na stražnjoj klupi ima dovoljno, u skladu sa klasom vozila, a neće razočarati ni upotrebljiv prtljažnik osnovne zapremine 445 l. U vožnji se Duster ponaša veoma dobro, mogli bismo reći i iznad očekivanja. Sistem vješanja sa prednjim McPhersonovim opružnim nogama i stražnjom elastičnom osovinom i spiralnim oprugama, dobro savladava neravnine, a automobil se ne naginje previše, unatoč klirensu visine 210 mm. Očigledno je da su ceste u Rumuniji slične našim, a Duster je upravo za takve i predviđen. Imali smo priliku isprobati Dustera u različitim situacijama i u gradu i na otvorenom putu i u off-roadu.

Ovaj se automobil ne hvali zastrašujućim performansama, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje gotovo 12 s, a maksimalna brzina jedva premašuje 170 km/h. Sa druge strane, motor radi dosta tiho i ujednačeno, a automatski mjenjač brzo i glatko promijeni svih 6 stepeni prenosa. Iako tokom testa nismo štedjeli, u prosjeku smo potrošili 5,8 l/100 km, što je rezultat vrijedan pažnje. Ipak, najveću pažnju privlači cijena ovog automobila. Testirani model pokreće najbolji i najskuplji motor u ponudi, sa automatskim 6-stepenim mjenjačem, a tu je i najbogatiji paket opreme, Prestige, te metalik boja, kamere i kartica umjesto ključa. Cijena tako opremljenog automobila iznosi 33.860 KM – nije malo, ali konkurencija u segmentu za taj novac ne nudi ništa ni bolje ni više. Naravno, Duster dozvoljava da budući vlasnik može odabrati ono što mu treba. U ponudi su benzinski motori sa 115 i 125 KS, dizelski sa 90 i 110 KS, pogon na prednje ili sva četiri točka, i tri paketa opreme: Essential, Comfort i Prestige.

Osnovni model, sa benzinskim 1.6 SCe motorom, sa 115 KS, prednjim pogonom i opremom Essential, može se nabaviti već za 23.400 KM. Najjeftiniji model sa 4x4 pogonom može se nabaviti za manje od 30.000 KM. Kada spominjemo cijene, potrebno je istaći da je servisni interval 20.000 km ili godina dana, da se pod servisom podrazumijeva izmjena ulja, uljnog filtera, filtera za zrak i ventilaciju, da je cijena takvog servisa 234 KM (sa PDV-om), te da je Duster prvi Dacijin model sa 7-godišnjom garancijom. Sumirajući utiske nakon testa, možemo potvrditi da je Duster jedna od najboljih ponuda na tržištu, u svakom pogledu.

Za nastavak testa i galsriju sliku kliknite ovdje
Trenutno ne postoje oglasi u ovoj kategoriji. Kliknite ovdje za objavu oglasa.
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste šifru? Pošalji