• Informacije o oglasu
  • Pošaljite upit za ovaj oglas
  • Komentari i iskustva

Test: Ford Mondeo 2.0 TDCi 180 Titanium

73,964 KM
Opis
Model
Test: Ford Mondeo 2.0 TDCi 180 Titanium
Stanje
Nov
Kategorija
Putničko
KW
132
Gorivo
Dizel
Pogon
2 x 2
Mjenjač
Automatik
Ime
H Dz
Web stranica
Test
Test izvještaj

Ford Mondeo je trenutno najveći model ovog proizvođača u Evropi, dok je preko bare ovaj model poznat kao Contour ili Fusion.

Ford Mondeo prve generacije (Mk I) predstavljen je sada već davne  1992. Godine, kao zamjena za, u Evropi, veoma popularan model Sierra. Faceliftig ovog modela (Mk II), pripremljen je već  1996., a druga modelska generacija (Mk III), predstavljena je nakon 4 godine. Treća modelska generacija (Mk IV) ugledala je svjetlost dana 2006, a aktuelna, četvrta generacija (Mk V) 2012. godine.

Zanimljivo je spomenuti da se ovaj model proizvodio prvobitno u Belgiji u Genku (1992.–2013.) a da se sada proizvodi u Fordovim tvornicama u Vsevolozhsk (Rusija) i Valencia (Španija).

Dizajn ovog modela je zaista zanimljiv, jer vas neće ostaviti ravnodušnim, posebno kada govorimo o hatchback modelu, kao na testu. Naime, prethodnik, Ford Sierra je stekao pobornike sa modelom sedan, dok je Mondeo dio druge priče.

Već odavno ovaj model ima svoj image, kao nešto što se izdvaja iz direktog okruženja ili konkurencije. Naime, ovaj model iako spada u jasno definisan segment, ima neke predispozicije koje ga pomijeraju prema premium klasi.

Naravno, ovaj model treba posmatrati zasebno, jer su ga njegovi tvorci upravo tako i zamislili.

Dizajnu je zaista teško naći ozbilju zamjerku, a proporcije su dobro izbalansirane, posebno kada govorimo o hatchback modelu, kao na testu.

Prednjim dijelom dominira maska hladnjaka, koja pomalo podsjeća na Aston Martin, dok je poklopac motora ispupčen, donekle slično kao na legendarnom Mustangu, što ovom modelu daje posebnu čar. Bočna linija je niska i elegantna, a upravo taj detalj je ono što ga izdiže iz ustaljenog „D“ segmenta. Stražnji dio je klasično riješen, sa zakošenim i ostakljenim poklopcem, odnosno vratima – pravi hatchback. Taj stražnji poklopac krije također zanimljiv detalj, koji opet asocira na Mustang, jer je ostakljena površina konveksna, dok je stražnji dio blago konkavan i djelimičo liči na spoiler.

Unutrašnjost je očekivano prostrana i udobna, a modeli sa bogatijim paketima opreme nude luksuz kakv se očekuje u modelima premium klase. Sjedišta vozača i suvozača su dobro pozicionirana i mogu se podešavati tako da će pružiti udobnost, bez obzira na stas i rast. Neočekivano mnogo prostora ima i na stražnjoj klupi, posebno za noge, što će posebno cijeniti putnici na dužim putovanjima. Upravo zbog dužih putovanja, odnosno potrebe za prostorom, posebno u prtljažniku, kupci se često odlučuju za modele sa karavanskom izvedbom karoserije. Naime, kada smo otvorili prtljažnik, bili smo više nego iznenađeni ponudom prostora. Prema navodima proizvođača, prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 550 l, međutim, vizuelno, dobijate utisak da je taj prostor znatno veći. Preklapanjem stražnjeg naslona, dobija se ravna podnica dužine od gotovo 2 m, što je za većinu potreba i više nego dovoljno. Zato smo se i zapitali: Zašto kupiti karavan? (hatchback je sasvim OK).

Kada sjednete u udobno vozačko sjedište i podesite ga kako vam odgovara, dočekaće vas pregledna i čitka tabla sa instrumentima, multifunkcionalni točak upravljača, koji dobro leži u rukama, ali bi možda mogao biti malo mesnatiji (stvar ukusa i navike). Nakon toga podesite klima uređaj, pronađite omiljenu radio-stanicu i pritisnite dugme START. Nakon toga, oglasiće se već poznati 2.0 TDCi Duratorq, ovaj put u verziji sa 180 KS. Dok je hladan, radi malo grubo, ali već nakon desetak minuta, postaje gotovo nečujan, šemu doprinosi i uzorna zvučna izolacija. Uz to, tu su i sve blagodeti PowerShift automatskog mjenjača sa dvostrukim kvačlom i 6 stepeni prenosa, koji je zaista dobro usklađen sa radom motora. Naravno, mjenjač može raditi u Sport modu, a vozačima kojima ni to ne odgovara, mogu mijenjati stepene prenosa palicama smještenim uz volan. Bez obzira na odabrani način rada, izmjene brzina su brze i glatke.

U vožnji se Mondeo ponaša veoma dobro. Naravno, očekuje se da dugačak i širok automobil, sa velikim međuosovinskim rastojanjem, jednostavno plovi cestom, bez buke i bez neprijatnog poskakivanja, čak ni prilikom vožnje po bosanskohercegovačkim cestama punih rupa, ili preko tramvajskih šina i hidrantskih poklopaca, koji su rijetko u nivou sa asfaltom.

Upravo zbog svojih dimenzija, Mondeo plaća danak na uskim uličicama padinskih dijelova grada i tijesnim parkirnim mjestima. Bez obzira na perkirne senzore i sprijeda i straga, potrebno mu je dosta mjesta za manevrisanje, ali ne možete ni očekivati da ćete se parkirati na mjestu gdje je do maloprije bio parkiran neki mali automobil. Jasno, Mondeo je predviđen za duža putovanja na kojima će pružiti visok nivo komfora. Pogonski agregat (2.0 TDCi) sa 180 KS nalazi se u sredini dizelske ponude, jer postoji i slabiji sa 150 i jači, sa 210 KS.

Tokom naših testova, u prosjeku smo trošili 6,5 – 7 litara za 100 pređenih kilometara, što je veoma dobar podatak imajući u vidu uglavnom gradsku vožnju, sa uključenim klima uređajem. Jasno, na otvorenoj cesti moguće je ostvariti rezultate slične onim, koje proizvođač navodi u katalogu. Moramo napomenuti da Mondeu, njegovom motoru i mjenjaču ne odgovara spora vožnja. Naime, ako vozite brzinama 30 – 40 km/h i pri tome neodlučno ubrzavate, možete računati na potrošnju preko 7 l/100 km. Preporuka: ako je ogranjičenje npr 60 km/h, odlučno ubrzajte do ograničenja i uključite tempomat, tako ćete uštedjeti gorivo, a tu su i druge asistencije koje će vam sačuvati živce.

Cijena testnog modela sa opremom Titanium i dodacima iznosi 73.964 KM, što je prihvatljivo, imajući u vidu mogućnosti i nivo opremljenosti. Potencijalni kupci, svakako trebaju znati da je Ford za ovaj model pripremio bogat izbor pogonskih agregata i nivoa opreme. Tako bi, u skladu sa cjenovnikom, osnovni model, sa opremom Trend i 1.0T Ecoboost benzinskim motorom (125 KS, sedan) i manuelnim 6-stepenim mjenjačem, se mogao nabaviti za 42.383 KM. Ponuda benzinaca se nudi u rasponu od 125 do 240 KS, a dizelaša od 120 do 210 KS. Mondeo se nudi u tri karoserijske izvedbe, sedan, sa 4 vrata, hatchback, sa 5 vrata (kao na testu), te karavan.

Drugačije rečeno, ponuda je kompletna, zato se potencijalnim kupcima preporučuje da se detaljno informišu o ponudi i opcijama, te garanciji u trajanju od 4 godine (150.000 pređenih kilometara).

 

Serijska oprema Titanium:
ESC (Elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila)
EBD (Elektronska raspodjela sile kočenja)
ABS
BA (Pomoć pri kočenju)
TCS ( Sistem kontrole proklizavanja)
BLD+ ( Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem)
Aktivni prednji nasloni za glavu podesiv u 4 smjera
Stražnji nasloni za glavu podesivi u 2 smjera
Električne stražnje brave sa zaštitom za djecu
Zračne zavjese, prvi i drugi red sjedišta
Zračni jastuk za koljena vozača3 sigurnosna pojasa učvrščena u 3 tačke, stragaZračni jastuk za vozača i suvozača,suvozački sa mogućnosću deaktiviranja
Bočni zračni jastuci za vozača i suvozača
Isofix
Disk kočnice – prednje i stražnje
Uključivanje sva 4 pokazivača smjera prilikom naglog kočenja
Imobilizator – pasivni sustav protiv otuđenja
Električna parkirna kočnica
HSA – Sistem pomoći kretanja na uzbrdici
My Key funkcija
Dvozonski automatski klima uređaj – sa otvorima za ventilaciju straga i senzorom kvalitete zraka u kabini
Električni podizači prozora sprijeda
Električni podizači prozora straga sa Global Open/Close funkcijom
Centralna konzola sa fiksnim naslonom za ruku i pretincem
Stražnji centralni naslon za ruku sa zatvorenim pretincem, držačem za čaše i otvorom za prevoz dugih predmeta
Potpora za kičmu u prednjim sjedištima
Manualno podešavanje vozačkog i suvozačkog sjedišta u 4 smjera
Start/Stop sistem sa mogućnošću deaktiviranja  Prednja komforna sjedala
Karbonski filter peludi
EPAS – Električni servo upravljač
Podešavanje upravljača po visini i dubini
Tempomat sa ASLD (Limitatorom brzine)
PTC dodatni grijač – samo na Diesel motorima
Putni računar
Krovna konzola sa svjetlima za čitanje sprijeda i osvjetljenjem unutrašnjosti vozila
Odgoda gašenja unutrašnjih svjetala
3 x 12V utičnica
Tonirana stakla
Prednja maska s kromiranom linijom
Električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizosri u boji vozila sa podnim svjetlima
Ručice vrata u boji vozila
Prednji gornji i donji odbojnik u boji vozila, stražnji donji odbojnik u boji vozila
6.5×16, 10-kračni aluminijske felge, gume 215/60 R 16
Halogena projektorska prednja svjetla – uključuju manualno podešavanje visine
Halogena dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu sa svjetlom za skretanje
LED stražnja svjetla
Aktivni zatvarači grilja (samo Diesel)
Krovni nosači – svjetli (samo Karavan)
Zaštita stražnjeg odbojnika prilikom utovara (samo Karavan)
Mini rezervni točak
Sistem nadzora pritiska u gumama
Prednja svjetla za maglu sa hromiranim prstenom
Stražnja klupa djeljiva 60/40
Kožna ručica mjenjača
Kožni obruč upravljača
Obloga praga vrata
Kratka krovna konzola sa pretincem za sunčane naočale
Prednje i stražnje podne prostirke
Pokrivka tovarnog prostora (samo Karavan)
Ušice za vezanje tereta u tovarnom prostoru
Džepić za karte u naslonima prednjih sjedala
Seat Pack 3 – Prada/Omni Sport style tkanina – uključuje sjedište vozača i suvozača manualno podesivo u 4 smjera
Alergijski testirana unutrašnjost vozila (TÜV Certifikat)
Hromirane unutrašnje ručice vrata
Ogledala u zaslonima za sunce – osvjetljena
Select Shift – ručice za izmjenu brzina na upravljaču (samo sa Automatskim i Powershift mjenjačem)
Ford Start – sistem pokretanja vozila bez ključa
Automatsko uključivanje prednjih svjetala – uključuje Senzor za kišu i Automatska duga svjetla
Grijano staklo vjetrobrana sa grijanim mlaznicama za pranje stakla
Automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora
Grijana prednja sjedišta
Senzor za kišu sa podešavanjem osjetljivosti
Prednja sjedišta – sportska
ICE PACK 70 Audio – CD, AM/FM tuner radio, DM 8“ ekran , 8 zvučnika, SYNC GEN III, 2xUSB priključak GPSM (uključuje pomoć u slučaju nesreće)
Ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti vozila (Multi-Color)
Krovna konzola sa svjetlima za čitanje sprijeda i straga i osvjetljenjem unutrašnjosti vozila
Obloga praga vrata – hromirana
Instrument tabla serije 3 – ekran u boji

Dodatna oprema:

Metallic boja – Guard Grey
559 – 18“ Alu felge sa gumama 235/45 R18
68FF – Business pack 0, uključuje ICE PACK 72 Navigacija, Prednji i stražnji parking senzori
544 – Zatamnjena stakla od „B“ stuba
662 – Prednji i stražnji prostirači za noge
724 – Sigurnosna matica točka
678 – Adaptivna LED prednja svjetla – uključuju LED dnevna svjetla, Dinamičko podešavanje visine svjetala, praćenje smjera kretanja vozila
7694 – Seat Pack 4 – Prada/Omni Sport style tkanina – Sjedište vozača električno podesivo u 10 smjerova sa memorijom, el. preklopivi vanjski retrovizor sa memorijom, sjedište suvozača manualno podesivo u 4 smjera, grijano sjedište vozača i suvozača
68DA – Technology Go Further pack, uključuje BLIS (Sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu), LKA (Sistem zadržavanja vozila u voznoj traci), Sistem nadzora umora vozača, ACS (Active City Stop), Sigurnosni zračni jastuci u stražnjim pojasevima -nedostupno u kombinaciji sa MFP 60, 4, 9 i sa vjetrobranskim staklom sa Infracrvenom zaštitom

Tehnički podaci: 
Motor2.0 TDCi Duratorq, 1.997 cm3
Maksimalna snaga132 kW (180 KS) pri 3.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat400 Nm pri 2.000 – 2.500 o/min
Potrošnja goriva5,4 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2140 g/km
Masa vozila1.609 kg
Performanse
Maksimalna brzina190 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h10,9 s
Dimenzije
Dužina4.871 mm
Širina1.852 mm (bez retrovizora)
Visina1.482 mm
Međuosovinsko rastojanje2.850 mm
Zapremina rezervoara62 l
Zapremina prtljažnika550 l
Cijena testiranog vozila73.964 KM

  • 408 pregleda
Ime *
E mail *
Vaše ime
Vaš E-mail
Poruka
Unesite brojeve i slova *
Unesite komentar na ovaj oglas ili podijelite svoje iskustvo sa ovim modelom
Unesite komentar
Autor *
Naslov *
Ocjena za ovaj model
Poruka *
Unesite brojeve i slova *
Oglasi za poređenje
Nemate ni jedan oglas u tabeli.Da bi unijeli oglase potrebno je da selektujete oglase za poređene,nakon toga da snimite svoju tabelu.
Unesite razlog prijave
Poruka *
Prijavite se
Korisnik
Šifra
Zaboravili ste šifru? Pošalji