AUTOPIJACA BiH AUTOPIJACA CRNA GORA AUTOPIJACA SRBIJA AUTOPIJACA NOVA AUTOPIJACA TV
POCETNA
AUTOMOBILI
PREDAJA OGLASA
REKLAMA
FIRME
NOVOSTI
TV
CLANOVI
KONTAKT

PRETRAGA POLOVNIH VOZILA
 
AUTOPIJACA
 
 
 
 
Verano Motors
 
 
 
Vozili smo: Mercedes-Benz A klasa
24.07.2012.
 
 

Na zanimljivim slovenskim cestama raznih profila Mercedes je upriličio međunarodnu prezentaciju potpuno nove ''A'' klase. Na itinereru dugom približno 250 km mogli smo se detaljno upoznati sa svim karakteristikama atraktivnog kompakta. Već sada odgovorno možemo reći kako su Mercedesovi inženjeri napravili odličan automobil koji će zadati velike muke dokazanim konkurentima, prvenstveno BMW-u serije 1 i novom Audiju A3. U našoj se državi nova ''A'' klasa može dobiti u rasponu cijena od 38.999 do 65.577 KM.

Prve službene vožnje potpuno nove Mercedesove A klase upriličene su u Sloveniji gdje se među pozvanim novinarima našao i član naše redakcije. Dinamično skrojena karoserija otkriva da se želi privući nova generacija mlađih kupaca koji će zbog performansi nove ''A'' klase do kraja vozačkog staža vjerovatno kupovati Mercedesove automobile. Ogromna Mercedesova zvijezda instalirana je na sportsku masku motora iza koje se krije radar čije informacije koristi niz sistema za prevenciju od sudara. Bez obzira na ugao gledanja većina promatrača će jednoglasno reći da se radi o čistokrvnom sportskom kompaktu. Uz prednji posebno je upečatljiv zadnji kraj sa dvije izduvne cijevi smještene u krajeve donjeg dijela difuzora. Malo detaljnijim razgledanjem karoserije lako je zaključiti da su dizajneri veliku pažnju posvetili smanjenju otpora zraka. I zaista, vrijednost od 0,27 novi je rekord kompaktne klase. Sve je dovedeno do savršenstva pa čak i pomični panoramski krov čiji se nagib mijenja ovisno o trenutnoj brzini kretanja.
 

Karoserija duga 4.292 mm, široka 1.780 mm i visoka 1.443 mm u prirodi djeluje nevjerovatno skladno. U odnosu na prošlu generaciju ''A'' klase nova je niža za čak 16 cm što odmah otkriva da se radi o potpuno novoj platformi, odnosno dijametralno suprotnom pristupu najmanjem Mercedesovom modelu. Nema sumnje da su nedavno predstavljeni Audi A3 i Volvo V40 dobili opasnog konkurenta. U istu grupu možemo svrstati već istaknute predstavnike klase BMW serije 1 i Alfa Romeo Giuliettu. Baš zbog sportski oblikovane karoserije neupućeni će pomisliti da se radi o automobilu sa zadnjim pogonom iako se zapravo radi o koncepciji sve naprijed.

 

 

Dizajn unutrašnjosti također je izveden u sportskom tonu, pogotovu u paketu opreme adekvatne oznake ''sport''. Snažno profilisana sjedišta sa integrisanim naslonima za glave asociraju na Mercedesove DTM bolide a isto se može reći i za tri ventilacijska otvora na vrhu centralne konzole čiji oblik podsjeća na turbine avionskih motora. Trokraki volan obložen skupom kožom prošivenom crvenim koncem savršeno leži u rukama što nam je itekako godilo tokom vožnje po slovenskim vijugavim cestama. Savršeno precizni spojevi i najkvalitetniji materijali bez ikakve dileme otkrivaju da se radi o automobilu top kvaliteta. Uostalom od Mercedesa se ni ne očekuje nešto drugo. Međuosovinski razmak od 2.699 mm omogućava uzoran komfor svim putnicima, bez obzira da li sjede u prvom ili drugom redu putničkog prostora. Neće biti problema ni sa stvarima. Prtljažnik zapremine 341 litara obaranjem djeljive zadnje klupe uvećava se na 1.157 litara što je sasvim dovoljno za sve potrebe potencijalnih vlasnike nove ''A'' klase.

 

 

Ali, ono što će najaviše oduševiti mlađe kupce jeste snažan prodor informatike u automobilsku industriju. Malo konzervativnijim novinarima bilo je teško pratiti opsežno izlaganje ljubaznog inženjera zaduženog za to poglavlje. Najvažnija je novost potpuna integracija sa planetarno popularnim iPhoneom. Preko posebnog nosača sa adekvatnim konektorom izvrši se jednostavno spajanje sa automobilom poslije čega može početi neslućeno velika razmjena podataka, od društvenih mreža preko omiljene muzike pa sve do navigacije. No, tu nije kraj obzirom da se uz adekvatnu nadoplatu može dobiti sistem Comand Online sa 7 inčnim displejem vrhunske rezolucije. Tada vlasnik ''A'' klase ima mogućnost stalne konekcije na internet a samim time i komuniciranje sa prijateljima na društvenim mrežama. Čitanje sms poruka samo je jedna od mogućnosti a, naravno, postoji mogućnost i glasovnih naredbi. Sve, ali baš sve, je umreženo pa se tako bilo koja informacija vezana za lokaciju može automatski povezati sa navigacijom koja će nas odvesti do te tačke. Tokom vožnje isprobali smo mogućnosti i digitalnog radija a opisivanje svih mogućnosti zahtijeva previše vremena.

 

Za sada su u ponudi po tri benzinska i dizelska agregata. Mercedesove oznake kod mnogih će izazvati konfuziju pa je prije odluke o kupovini preporučljivo pogledati fabričke kataloge. Raspon snage kreće se od 109 do 211 KS što je do pojave AMG verzije sasvim dovoljno za sve ukuse. Iza oznake A180 CDI krije se Renaultov 1.5 dizelaš snažan 109 KS uprem sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Ali apsolutno ista oznaka uz dodatak 7G-DCT nudi Mercedesov 1.8 litreni dizelaš identične snage. Trenutno se na vrhu dizelske ponude nalazi snažnija verzija 1.8 litrenog Mercedesovog agregata koja na prednju osovinu šalje 136 KS. Benzinci uz brojčane oznake nose oznaku BlueEFFICIENCY a dolaze sa 1.6 i 2.0 litara radne zapremine. Manji benzinac nudi se u dva nivoa snage- 122 i 156 KS dok veći producira 211 KS sasvim dovoljnih za zadovoljavanje sportskih ambicija koje na viši nivo diže Mercedesov automatski mjenjač sa dvije spojke. Benzinska top verzija nosi oznaku A250 Sport a u odnosu na obični model sa 211 KS donosi istu snagu i performanse ali zbog drugačijeg ovjesa i bolje ležanje na cesti. Tokom drugog dana prezentacije na raspolaganju smo imali baš tu verziju koja nas je oduševila upravljivošću, performansama i neočekivano malom prosječnom potrošnjom goriva. Dan ranije uživali smo u čarima trenutno najsnažnijeg dizelaša također uparenog sa automatskim 7G-DCT mjenjačem koji se pokazao u najboljem svjetlu.

Istaknimo da sportski paket opreme sadrži niži i tvrđi ovjes te gume nižeg profila. Sve skupa pogoduje sportski nastrojenim vozačima. Ali, oni barem u BiH moraju biti spremni na kompromise obzirom da će im zbog loših cesta tvrđi ovjes ''izaći na nos''.

Nova ''A'' klasa raspolaže sa svim mogućim sistemima koji olakšavaju svakodnevnu upotrebu ali i onim za prevenciju od sudara. Uz aktivni tempomat, upozorenje na nenamjerno mijenjanje vozne trake i alarm ako nam se u mrtvom uglu nalazi drugi automobil dolazi i upozorenje na nalet na vozilo ispred. Posljednji sistem je poluautomatski obzirom da vozač nakon svjetlosnog i zvučnog signala mora samostalno pritisnuti kočnicu. Sve navedeno isprobali smo u kontrolisnanim uslovima na aerodromu Portorož i ostali smo zatečeni efikasnošću nabrojanih sistema. Bez ikakvog pretjerivanja recimo da se sigurno može reagirati kada nam sudar već izgleda neizbježan. Tokom uobičajene testne vožnje često nam se uključivao crveni trokut koji je signalizirao da se u odnosu na brzinu kretanja nalazimo preblizu vozilu ispred. Odmah smo povećavali razmak što znači da sistem pozitivno djeluje na psihu vozača. Nema nikakve sumnje da će Mercedesi opremljeni ovim sistemom drastično manje nalijetati na vozila ispred.

Na aerodromu Portorož mogli smo bez straha od Policije isprobati sve čari trenutno najsnažnijeg benzinca. Pored slalom vožnje testirali smo ubrzanje od 0 do 100 km/h. U takvim se uslovima sportski podešen ovjes pokazao u najboljem mogućem svjetlu. Stazom smo kružili sve do 22h kada smo se morali povući u hotel. Da nam je neko ponudio da ostanemo do zore rado bismo pristali...

Čak će i površni poznavalac automobila odmah zaključiti kako nova ''A'' klasa sa starom nema ama baš ništa zajedničko. Rijedak je to i izuzetno hrabar primjer u auto industriji vrijedan svake pohvale. Obzirom da hrabre prati sreća svijetla budućnost nove ''A'' klase je zagarantovana.

Svi su novinari pozitivno iznenađeni mogućnostima Mercedesa ''A'' klase. Konkurenti sigurno neće imati miran san bez obzira da li se radi od Audiju ili BMW-u. Tim prije što im prošla ''A'' klasa nije predstavljala realnu prijetnju za ''otimanje'' kupaca dok je nova pogodak u cilj. A on je stvaranje nove armije mlađih kupaca koji bi do kraja vozačkog staža trebali ostati vjerni trokrakoj zvijezdi na masci motora.

Cijene u našoj državi već su formirane. Bazni model A180 BlueEFFICIENCY sa manuelnim mjenjačem do registracije košta 38.999 KM dok se na vrhu cjenovnika nalazi A250 Sport sa 7G-DCT mjenjačem koji se dobiva u zamjenu za 65.577 KM.

 

 
  Autor: TRAZIM.com d.o.o
 
 
Mercedes Starline
 
MARKETING
AC Quattro
Kia Sportage
Asa Auto Market
Peugeot
Hyundai Rabljena
Autopijaca.tv
Mazda 6
Amortizer
Verano
Meta Alarmi
Hudiny Lock
Copyright © 1999-2014 TRAZIM.com d.o.o. Sva prava zadrzana. ISSN 1840 - 3794